لینک های دسترسی

Breaking News

حقانی در جستجوی همکاری امریکا پس از امضای توافق صلح


نیویارک تایمز روز پنج شنبه ۲۰ فبروری (اول حوت) مقالۀ ارسالی سراج الدین حقانی را نشر کرده است که در آن وی از ادامۀ جنگ ابراز خستگی کرده و نوشته است: "جنگ طولانی قربانی هولناکی از همه گرفته است... همه از جنگ خسته شده اند".

معاون گروه طالبان در این مقاله نوشته است که با متعهد بودن به تعهدات در زمان کاهش خشونت، می‌توانیم بر یکدیگر اعتماد کامل کرده و تهداب همکاری و حتا مشارکت را در آینده بگذاریم.

بر اساس توافق میان ایالات متحده و گروه طالبان، قرار است طالبان برای یک هفته اعتبار از تاریخ ۲۲ فبروری (سوم حوت) خشونت را کاهش دهند و پس ازآن توافق میان امریکا و آن گروه امضا شود؛ توافقی که انتظار می‌رود راه را برای مذاکرات بین الافغانی هموار و زمینه را برای خروج قوای امریکایی از افغانستان فراهم کند.

درهمین حال دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:" ما از چندی بدینسو با طالبان در مذاکره استیم، خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. فرصتی برای صلح به‌ وجود آمده که منجر به فراخوانی نیروهای امریکایی از افغانستان و ختم طویل ترین جنگ امریکا خواهد شد".

سراج الدین حقانی که رابطۀ نزدیک با ادارۀ استخبارات پاکستان دارد، به طراحی حملات بر ضد قوای امریکایی و افغان، آدم ربایی به شمول اختطاف شهروندان امریکایی متهم است.

ایالات متحده در چارچوب برنامۀ "انعام برای عدالت"در بدل معلوماتی که منجر به دستگیری سراج الدین حقانی شود، ده میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

XS
SM
MD
LG