لینک های دسترسی

Breaking News

سخنرانی معاون بخش اداره دموکراسی و حقوق بشر امریکا درپوهتنون هرات


معاون معینیت وزارت امور خارجه امریكا، امضای موافقت نامه دراز مدت همكاری های استراتژیك را گامی مستحكم در راستای تحقق دموكراسی در افغانستان می خواند. او همچنان خواستار عملكرد بهتر نهادهای دولتی افغان برای از بین بردن انتقادهای منفی شماری از رسانه ها شد.

توماس او میلیا معاون معینیت وزارت امور خارجه ایالات متحده امریكا در بخش اداره دموكراسی و حقوق بشر روز چهارشنبه دركنفرانسی علمی با حضور شماری از اساتید و محصلان پوهنتون هرات در ارتباط به دیدگاه سیاست ایالات متحده در مورد دموكراسی و حقوق بشر سخنرانی کرد.

وی در این كنفرانس علمی، امضای موافقت نامه استراتژیك بین كابل و واشنگتن را گامی مستحكم در رسیدن به عدالت و تطبیق دموكراسی نوین در افغانستان عنوان كرد.

اوگفت: "كلید عدالتی كه ما بدنبال او هستیم فرهنگ بردباری است و این فرهنگ شامل عقاید و گفتار تمام اقلیتها و گروهها است كه تشكیل آن كار ساده ای نیست و ما خواستیم با افغانستان یك مشاركت استراتژیك را به امضا برسانیم تا بتوانیم كمك های خود را به شكل رسمی تر برای افغانها ادامه دهیم و تعهد مشترك خود را برای تحقق دموكراسی در افغانستان بیان كنیم و در اولین خط این موافقت نامه هم ما تاكید كرده ایم كه ما خواهان یك افغانستان امن، باثبات و شكوفا هستیم."

اومیلیا همچنان بر پایبندی دولتش برای حمایت از حقوق زنان افغان سخن زده تاكید ورزید، كه در آینده این افغانها هستند كه باید در پروسه صلح نقش زنان را نادیده نگیرند.

او گفت: "ایالات متحده همیشه حامی ارزش هایی خواهد بود كه در موافقت نامه استراتژیك روی ان صحبت شده و هرگز قبول نخواهد كرد كه ارزش های دموكراتیك، حقوق بشر و حقوق زن زیر پا شود و در آینده هم پروسه صلح یك برنامه كاملا افغانی است كه افغانها تصمیم میگیرند كه مخالفین چگونه در نظام سیاسی افغانستان مشاركت كنند و در یك نظام دموكراتیك زنده گی نمایند."

توماس او میلیا معاون معینیت وزارت امور خارجه امریكا همچنان از مقام های دولتی افغان خواست تا با ارایه كاركرد بهتر و شفاف تر مانع از انتقاد شماری از رسانه ها از عملكرد ارگان های دولتی شوند.

"اومیلیا گفت: "موقف دولت امریكا و افغانستان در مورد انتقاد شماری از رسانه ها از كاركرد دولت یكی است، اما موافقت نامه استراتژیك كه چند روز پیش از جانب روئسای جمهور دو كشور به امضا رسید از دید من ثبوت سالمتر و محكمتری برای تعهد پایدار ایالات متحده به همكاری با دولت افغانستان است و بنظر من بهترین پاسخ برای انتقادهای منفی شماری از رسانه ها عملكرد بهتر، رهبری بهتر، پاسخگویی بیشتر و تقویت دستاوردهای بیشتر در سطح جامعه افغانی خواهد بود تا بتوانیم ثابت كنیم كه دولت كاركرد خوبی دارد."

این سیزدهمین كنفرانس علمی شخصیتهای برجسته جهان در ولایت هرات می باشد كه به ابتكار داوود صبا والی این ولایت برگزار میشود.

XS
SM
MD
LG