لینک های دسترسی

Breaking News

حزب الله، جایزه برای بازداشت اعضایش را رد کرد


پوستر نشر شده از جانب وزارت خارجۀ ایالات متحده در مورد طلال و فواد، دو عضو عملیاتی حزب الله
پوستر نشر شده از جانب وزارت خارجۀ ایالات متحده در مورد طلال و فواد، دو عضو عملیاتی حزب الله

حزب الله لبنان، پیشنهاد جایزۀ چندین میلیون دالری را که ایالات متحده برای بازداشت دو تن از اعضای آن گروه تعیین کرده است، رد کرد.

حزب الله، روز چهارشنبه اذعان داشت که این اقدامات، هیچ تاثیری بر فعالیت های آن گروه، نخواهد گذاشت.

یک عضو ارشد گروه حزب الله لبنان به رویترز گفت "این اتهامات ادارۀ امریکا، علیه حزب الله و مجاهدین آن، رد گردیده و بی اساس است... آن [اتهامات]، هیچ تاثیری بر کار مقاومت نخواهد گذاشت."

آن عضو گروه حزب الله که نخواست نامش افشا شود گفت که این تهدید ایالات متحده در واکنش به دست آورد های اخیر حزب الله در منطقه می باشد.

ایالات متحده برای دریافت اطلاعات در مورد طلال حميه، رئیس بخش عملیات خارجی حزب الله لبنان ۷ میلیون دالر و برای دریافت اطلاعات در مورد فواد شكُر، یک مامور ارشد عملیاتی آن گروه، ۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرد.

طلال حمیه، از ۲۰۱۵ به اینسو در فهرست دهشت افگنان خارجی وزارت خارجۀ ایالات متحده شامل می باشد و نام فواد شکر، در ۲۰۱۳ در آن فهرست اضافه شده است.

واشنگتن، حزب الله لبنان را در ۱۹۹۷ به حیث یک سازمان دهشت افگن خارجی شناسایی کرده است.

این در حالیست که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ برای اعلام یک استراتیژی به منظور اعمال فشار بر ایران، حامی اصلی حزب الله لبنان، آمادگی می گیرد.

نیکولاس رسموسن، رئیس مرکز مبارزه با دهشت افگنی ملی امریکا، گروه حزب الله را به یک سلسله حملات اخیر در سرتاسر جهان متهم کرد.

حزب الله لبنان، در شش سال جنگ داخلی سوریه، نقش عمدۀ را در حمایت و پشتیبانی بشار الأسد، رئیس جمهور آن کشور ایفا کرده است.

آن گروه با اعزام هزاران جنگجو به داخل خاک سوریه، حکومت دمشق را در تصرف دوبارۀ قلمرو های از دست رفته از شورشیان و تندروان، کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG