لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا، رهبر حزب الله لبنان را تحریم کرد


حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله در انتخابات لبنان کرسی های بیشتری در پارلمان کسب کرده است.
حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله در انتخابات لبنان کرسی های بیشتری در پارلمان کسب کرده است.

رهبر حزب الله لبنان، به دلیل فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن گروه شیعه مورد حمایت ایران در منطقۀ شرق میانه، در فهرست تحریم‌های مرتبط با دهشت افگنی قرار گرفت.

وزارت مالیۀ امریکا اعلام کرد، با مشارکت عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی، اعضای شورای حزب‌الله، به ویژه حسن نصرالله رهبر آن گروه، را شناسایی و تحریم کرده است.

آن وزارت با همکاری این شش کشور عضو "مرکز مقابله با تامین مالی دهشت افگنی"، نعیم قاسم معاون حزب الله، محمد یزبک، حسین الخلیل، و ابراهیم الامین السید را نیز در فهرست تحریم‌ قرار داده است.

از زمان تاسیس مرکز مقابله با تامین مالی دهشت افگنی یا "TFTC" در ۲۱ ماه می ۲۰۱۷، این دومین تصمیم هفت کشور عضو آن نهاد به ریاست ایالات متحده است که در جهت قطع شریان مالی گروه های دهشت افگنی اتخاذ می‌شود.

دولت ایالات متحده روز سه‌شنبه، همچنان ولی الله سیف رئیس عمومی و یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران، سه مقام ارشد حزب الله لبنان، و بانک البلاد عراق را به دلیل حمایت از دهشت افگنی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بنابر اعلام دفتر کنترول دارایی‌های خارجی وزارت مالیۀ امریکا، این تحریم شدگان در انتقال میلیون‌ها دالر پول از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به شبه نظامیان حزب الله نقش داشته‌اند.

حزب الله لبنان در هشتم اکتوبر ۱۹۹۷ میلادی توسط وزارت خارجه ایالات متحده به عنوان یک "سازمان دهشت افگنی خارجی" شناخته شد و از اکتوبر ۲۰۰۱ و تصویب قوانین مرتبط، تحت تحریم‌های مختلف قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG