لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه ای: برای رهایی از تسلط غرب، مسلمانان باید پیشرفت علمی کنند


Ayatollah
Ali Khamenei
Ayatollah Ali Khamenei

علی خامنه ای، رهبر روحانی ایران، روز شنبه خواهان "وحدت مسلمانان" در راستای پیشرفت های علمی شد.

آقای خامنه ای که در کنگرۀ بین المللی " نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی" سخنرانی می کرد تاکید ورزید که پیشرفت علمی در میان مسلمانان، شرایط را برای "دشمنان" مثل به گفتۀ آقای خامنه ای، ایالات متحده نا ممکن خواهد کرد تا کشور های اسلامی را تحت تسلط خود داشته باشند.

در ویب سایت رسمی آقای خامنه یی به نقل از رهبر ایران آمده است" هر عملی که موجب شناخت مسلمانان از نقاط قوت یکدیگر و زمینه‌ساز هم‌افزایی آن‌ها شود، به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی کمک خواهد کرد."

ایران با اکثریت شیعه و عربستان سعودی با اکثریت سنی که دو قدرت در شرق میانه تلقی می شوند، از گروه های متخاصم در یمن و سوریه و مخالفین سیاسی در عراق و لبنان حمایت می کنند.

آقای خامنه ای همچنین دلیل اصلی را که کشور های اسلامی تحت سلطۀ کشور های غربی قرار گرفته است، عقب ماندگی علمی عنوان کرد.

در ویب سایت رسمی رهبر ایران به نقل از آقای خامنه ای ذکر شده است که "دنیای غرب بعد از قرن‌های متمادی عقب‌ماندگی علمی، توانست با استفاده از پیشرفت‌های علمیِ دنیای اسلام، ثروت و قدرت علمی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی خود را افزایش دهد و در نهایت با استعمار، وضعیت کشورهای اسلامی را به شرایط کنونی برساند."

اظهارات رهبر ایران پنج روز پس از آن بیان شد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از توافق هسته ای ایران بیرون شد، سپس تهدید کرد کهاگر تهران تلاش کند سلاح اتمی تولید کند، چنین اقدام "نتایج بسیار جدی" را در قبال خواهد داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت که کشورش به زودی بار دیگر تعزیرات اقتصادی را بر ایران وضع خواهد کرد. آقای ترمپ گفته است که هدف ادارۀ تحت امرش از وضع تعزیرات جدید بر ایران، وادار کردن مقامات تهران برای توافق جدید است که در برگیرندۀ آزمایشات میزایل های بالستیک ایران و حضور گستردۀ نظامیان ایرانی در سوریه، یمن و سایر کشور های شرق میانه خواهد بود.

با وجود خروج ایالات متحدۀ امریکا از توافق هسته ای ایران و تهدید رئیس جمهور ترمپ مبنی بر وضع تعزیرات تازه بر ایران، پنج عضو دیگر این توافق که شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان می شود، همه حمایت شان را از توافق هسته ای ایران، اعلام کرده اند.

XS
SM
MD
LG