لینک های دسترسی

Breaking News

کلنتن: ترمپ تند مزاج است، شایسته رئیس جمهوری نیست


دانلد ترمپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دانلد ترمپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

هلری کلنتن، نامزد احتمالی حزب دموکرات چهارشنبه در جریان کمپاین انتخاباتی اش در ایالت ویرجینیا گفت که پیشنهادات دانلد ترمپ رقیب انتخاباتی او از حزب جمهوریخواه به ویژه پیشنهادش برای مانع شدن از ورود مسلمانان غیر امریکایی به ایالات متحده نمایانگر این مطلب است که ترمپ از لحاظ تندی مزاج به هیچ وجه مناسب برای مقام ریاست جمهوری امریکا نمی باشد.

خانم کلنتن گفت که هیچ یک از مفکوره های دانلد ترمپ که به روی تدبیر استوار نیست نمی توانست از حادثه ای مانند اورلاندو جلو گیری کند.

هلری کلنتن افزود "دهشت افگن طوریکه ترمپ ادعا می کند در اورلاندو در افغانستان به دنیا نیامده بود. او در کویین نیویارک جایی به دنیا آمد که خود ترمپ به دنیا آمده است. ممنوعیت وی بر ورود مسلمانان نمی تواند جلو چنین دهشت افگنی را بگیرد. همچنین ساختن یک دیوار چگونه می تواند مانع از انترنت گردد. از این سبب هیچ یک از مفکوره های غیر مدبرانه ترمپ نمی تواند باعث حفظ جان مردم گردد."

خانم کلنتن افزود "این پیشنهادهای ترمپ صرف همین قدر نشان می دهد که او دمدمی مزاج است و چگونه می تواند قوماندان اعلای قوتهای ایالات متحده امریکا شود."

هلری کلنتن گفت در حالیکه گلوله باری عمر متین زندگی ۴٩ نفر را به یکبارگی گرفت، او به چندین گروه تندرو اسلامی بیعت کرده است ولی این گروه ها در بین خود نیز اختلاف دارند.

این کاندید حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جهموری امریکا در مورد دسترسی اشخاص خطرناک به اسلحه گفت که آنها نباید در سرکها با اسلحه بگردند.

هلری کلنتن، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده
هلری کلنتن، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

خانم کلنتن گفت "ما نیاز داریم تا دهشت افگنان برای اجرای حملات شان به ابزارها به آسانی دسترسی پیدا نکنند، خصوصا اسلحه تهاجمی از نوعی که عساکر به آن نیاز دارند، زیرا جای این سلاحها در سرکها نیست."

خانم کلنتن افزود "درحالیکه شخصی تحت نظر اداره تحقیقات فدرال امریکا است، نباید بدون پرسان از او به اسلحه دسترسی پیدا کند. اگر شخصی برای پرواز در طیاره خطرناک است، برای داشتن اسلحه نیز شخص خطرناک بوده می تواند."

هلری کلنتن گفت که پالیسی مهاجرت کسانی مانند متین را که یک تبعه امریکایی است و به تندروی رو آورده، و مانند ترمپ در نیویارک تولد یافته است، نمی تواند مانع عمل دهشت افگنی شود. کلنتن این مطلب را در شهر همپتن ویرجینیا در میان خانواده های نظامیان بیان داشت.

درعین حال دانلد ترمپ نامزد احتمالی از حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری می گوید که امریکا باید خیلی محتاط باشد تا از وقوع حوادثی مانند اورلاندوی فلوریدا جلوگیری شده بتواند.

آقای ترمپ گفت وقایع شبیه اورلاندو از سببی بار بار به وقوع خواهد پیوست زیرا که همه روزه به هزاران تن به داخل امریکا سرازیر می شوند.

ترمپ علاوه کرد که او خواستار حفظ تعدیلات دوم در قانون اساسی امریکا می باشد.

آقای ترمپ گفت "درضمن من می خواهم که تعدیلات دوم را حفظ کنم. اگر کسانی که به این کلب رفته بود اسلحه می داشت، چنین کاری بوقوع نمی پیوست."

آقای ترمپ گفت که امریکاییان مردم محتاطی نیستند و اگر می بودند باید بسیار احترامانه مساجد را بررسی می کردند، سایر جاها را بررسی می کردند. ترمپ می گوید که به این خطرات باید متوجه شد در غیر آن این کشور تار و مار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG