لینک های دسترسی

Breaking News

تعیین بیش از یک میلیون دالر جایزه برای کشتن دیپیکا


دیپیکا پدوکون یکی از هنرپیشه های موفق سینمای بالیوود به شمار می رود.
دیپیکا پدوکون یکی از هنرپیشه های موفق سینمای بالیوود به شمار می رود.

یک رهبر حزب حاکم «بهارتیا جناتا» در هند گفته است به هر فردی که سر دیپیکا پدوکون، هنرپیشه بالیوود، را از تن اش جدا کند، معادل ۱.۵ میلیون دالر جایزه می دهد.

سورج پال سنگ امو که یکی از اعضای برجسته حزب حاکم در ایالت شمالی هریانه است، این جایزه را در بدل سربریدن سنجی لییلا بهانسلی نیز پیشنهاد کرده است.

این سیاستمدار تندرو هندی ظاهراً به خاطر نقش دیپیکا در فلم «پدماواتی» خشمگین است.

دیپیکا در این فلم نقش پدمینی، یک ملکه هندو در قرن ۱۶ را بازی کرده و کارگردان این فلم سنجی لییلا بهانسلی، یکی از کارگردانان مشهور سینمای بالیوود است.

سورج پال سنگ امو ادعا دارد که این فلم گمراه کننده بوده و داستان آن حقیقت ندارد و به باور های هندو ها توهین می کند.

این سیاستمدار هندی در هفته جاری در مصاحبه با یک رسانه کشورش گفت هر فردی که دیپیکا و بهانسلی را سر بزند، نه تنها معادل ۱.۵ میلیون دالر پول دریافت خواهد کرد بلکه تمام نیازمندی های خانواده او نیز مرفوع می شود.

سنجی لییلا بهانسلی (چپ) اتهامات تحریف داستان فلم پدماواتی را رد کرده است.
سنجی لییلا بهانسلی (چپ) اتهامات تحریف داستان فلم پدماواتی را رد کرده است.

این سیاستمدار تندرو همچنین گفته است که جلو نمایش فلم پدماواتی را خواهد گرفت و هشدار داد در هر سینمای که این فلم به نمایش گذاشته شود، آن سینما را آتش خواهد زد. قرار است این فلم جنجال برانگیز در اوایل دسامبر نمایش داده شود.

گروه های حامی حقوق بشر واکنش شدید به تهدید های این سیاستمدار هندی نشان داده و از دهلی جدید خواستار اقدام علیه این عضو حزب حاکم شده اند.

گوتام نولاخا، یک فعال حقوق مدنی در هند به صدای امریکا گفت: "این بسیار تکان دهنده است که شما در محضر عام تهدید می کنید و هیچ اقدامی در برابر تان گرفته نمی شود در حالیکه در این کشور (هند) مردم به خاطر دلایل بسیار ناچیز بازداشت می شود."

هر چند یک شکایت نامه رسمی علیه آقای امو ثبت شده اما بسیاری هندی ها از موقف حزب حاکم بهارتیا جنتا که کنترول حکومت مرکزی به رهبری نرندرا مودی را بدست دارد، انتقاد می کنند.

دیپیکا پدوکون با دفاع از نقش آفرینی اش در فلم پدماواتی گفت که این فلم با وجود تهدید ها علیه جان او به نمایش گذاشته خواهد شد. این ستاره بالیوود افزود که هیچ چیز و هیچ کس مانع آغاز نمایش این فلم نخواهد شد.

فلم پدماواتی داستان عشق یک ملکه هندو با علاوالدین خلجی (غلجی)، یک پادشاه مسلمان را به تصویر کشیده است.

هندو های منتقد این فلم ادعا دارند که کارگردان، داستان اصلی را تحریف کرده اما کارگردان می گوید که مبنای داستان این فلم یک شعر تصوفی عصر قرون وسطی است.

انتظار می رود فلم پدماواتی پس از کسب اجازه اداره مرکزی فلم هند به نمایش گذاشته شود.

فلم پدماواتی واکنش هندو های تندرو را برانگیخته است.
فلم پدماواتی واکنش هندو های تندرو را برانگیخته است.

XS
SM
MD
LG