لینک های دسترسی

Breaking News

اف‌بی‌آی: قتل‌ها در سال۲۰۲۰ در امریکا حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است


ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده یا (FBI) روز دوشنبه ۲۷ سپتمبر (پنجم میزان) گفت که میزان قتل‌ها در امریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۳۰در صد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سالانهٔ این اداره، جرایم قتل، بخشی از افزایش جرایم خشونت بار در سراسر ایالات متحده به شمار می رود.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده در گزارش سالانهٔ خود گفته است که امریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد ۱.۳ میلیون جرایم خشونت بار بود و در این سال از کشته شدن ۱۸هزار نفر گزارش شده است.

بر اساس گزارش اف‌بی‌آی بخشی اعظم این قتل‌ها توسط اسلحه صورت گرفته است و از میان هر سه نفری که در سال ۲۰۲۰ میلادی به قتل رسیده است، حد اوسط بیش از دو تن از مقتولین، توسط سلاح کشته شده اند.

اف‌بی‌آی که بزرگترین ادارهٔ تحقیقات جنایی ایالات متحده به شمار می رود، در گزارش سالانهٔ خود همچنین گفته است که در سال ۲۰۲۰ میلادی،‌ بیش از ۶.۴ میلیون جرایم مرتبط به سرقت اموال و ملکیت‌ها در سراسر امریکا ارتکاب یافت که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷.۸ در صد کاهش را نشان می دهد. بر اساس این گزارش، این گونه جرایم از ۱۸ سال سال پیهم به این‌سو، رو به کاهش بوده است.

بر اساس این گزارش، جرایم سرقت اموال در این مدت ۷.۴ در صد کاهش یافته است، اما سرقت‌های جنایی، ۱۰.۶ در صد افزایش را نشان می‌دهد و سرقت وسایل نقلیه در این مدت ۱۱.۸ در صد افزایش یافته است.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده گفته است که قربانیان سرقت‌های اموال و دارایی به صورت مجموعی ۱۷.۵ میلیارد دالر خسارت را متقبل شده اند که این خسارات شامل آتش سوزی ملکیت‌ها نمی‌شود.

با وجود افزایش قتل‌های عمدی و غیر عمدی، ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده گفته است که میزان سرقت‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۳ در صد کاهش یافته و میزان تجاوز جنسی نیز در این مدت، ۱۲ در صد کاهش را نشان می‌دهد.

اما بر اساس این گزارش، میزان "تجاوز‌های تهاجمی شدید" در این مدت زمان به صورت تخمینی، ۱۲.۱ در صد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۰ میلادی، پولیس و ماموران اجرای قانون مجموعاً ۷.۶ میلیون نفر را در سراسر ایالات متحده دستگیر کردند و افرادیکه به دلیل تخطی از قوانین ترافیکی دستگیر شده اند، شامل این آمار نمی‌شوند.

XS
SM
MD
LG