لینک های دسترسی

Breaking News

جمهوریخواهان مجلس‌نمایندگان حامی سرسخت ترمپ را رهبر خود برگزیدند


جمهوری خواهان مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، الیس ستفانیک، طرفدار سرسخت دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده را به جای لیز چینی به رهبری خود برگزیدند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده هفتهٔ گذشته رای دادند تا لیز چینی، عضو این حزب به خاطر انتقاداتش از دونالد ترمپ از سمت‌اش در مجلس برکنار شود.

الیس ستفانیک ریاست کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده را به عهده خواهد داشت که از نظر صلاحیت، سومین سمت رهبری جمهوریخواهان مجلس است.

خانم ستفانیک ۳۶ سال عمر دارد و نماینده مردم ایالت نیویارک است. او با دفاع شدید از آقای ترمپ در جریان نخستین استیضاح‌اش، توجه هم حزبی‌هایش را به خود جلب کرد. اما خانم چینی با رد ادعاهای دونالد ترمپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده به سود جو بایدن، خشم همکاران جمهوری خواه خود را برانگیخت.

خانم ستفانیک در مورد ترمپ گفت: "او بخش مهمی از تیم جمهوری خواه مااست. من معتقدم که رای دهندگان رهبر حزب جمهوری خواه را انتخاب می کنند و رییس جمهور ترمپ رهبر مورد نظر آن‌ها است."

پس از رای گیری که پشت درهای بسته صورت گرفت، آقای ترمپ در بیانیه‌ای گفت:"پیروزی بزرگ و قاطع الیس ستفانیک را برایش تبریک می‌گویم."

انتخاب الیس ستفانیک، کاندید آقای ترمپ به این سمت، یک بار دیگر سلطه و نفوذ دونالد ترمپ را در حزب جمهوری‌خواه تایید کرد. گفته می‌شود که آقای ترمپ نقش بارزی در انتخابات سال آیندهٔ کانگرس خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG