لینک های دسترسی

Breaking News

مخالف سیاسی پوتین از بازداشت رها شد


الکسی نووالنی، مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، که روز شنبه توسط پولیس مسکو توقیف شده بود، از قید آزاد شد.

اما وکیل مدافع او میگوید که آقای نووالنی هفتۀ آینده باید در محکمه حاضر شود.

پولیس روسیه روز شنبه حدود ۱۶۰۰ مظاهره کننده به شمول الکسی نووالنی را در ۲۷ شهر آن کشور توقیف کرد.

مظاهره کنندگان، در آستانۀ مراسم تحلیف رئیس جمهور پوتین، مخالفت شان را با دورۀ چهارم ریاست جمهوری او ابراز کردند. آقای پوتین فردا، دوشنبه، برای چهارمین بار به حیث رئیس جمهور روسیه، سوگند یاد خواهد کرد.

آقای پوتین، الکسی نووالنی​ را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه منع کرد و او را به مثابۀ فردی معرفی کرد که گویا "به نمایندگی از واشنگتن" فقط می خواهد در روسیه هرج و مرج ایجاد کند.

الکسی نووالنی، رهبر مخالفین حکومت روسیه که این اعتراضات را سازماندهی کرده است، در گذشته نیز چندین بار به خاطر راه اندازی اعتراضات مشابه توقیف و یا زندانی شده بود.

الکسی نووالنی و حامیان اش آقای پولین را به مثابۀ مستبدی می دانند که مثل "تزار روسیه" حکمرانی می کند.

قرار بود این اعتراضات در ۹۰ شهر روسیه به شمول مسکو راه اندازی شود، اما شمار اندکی از اعتراض کنندگان اجازه مظاهره را دریافت کردند.

مقامات در روسیه به حامیان آقای نووالنی هشدار داده بودند تا در اعتراضات مسکو، پایتخت روسیه، اشتراک نکنند و راه اندازی این اعتراضات را "کاملاً غیر قانونی" خوانده اند.

آقای پوتین در ماه مارچ ۲۰۱۸ برای چهارمین بار برندۀ انتخابات ریاست جمهوری شد و قرار است برای شش سال آینده—تا سال ۲۰۲۴—به حیث رئیس جمهور آن کشور باقی بماند.

پوتین ۶۵ ساله از سال ۲۰۰۰ به این سو یا به حیث رئیس جمهور و یا هم به حیث صدراعظم، در راس قدرت روسیه قرار داشته است.

XS
SM
MD
LG