لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ۶۰ تن به اتهام قاچاق انسان در افغانستان


وزارت عدلیۀ افغانستان که رهبری کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و مهاجران را به دوش دارد، اعلام کرد که در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ده‌ها تن به اتهام قاچاق انسان بازداشت شدند.

فضل‌ احمد معنوی، وزیر عدلیۀ افغانستان روز پنجشنبه چهارم فبروری (۱۶ دلو) در برنامۀ "حساب‌دهی دولت به ملت" گفت که این کمیسیون در راستای مبارزه با قاچاق انسان دستاوردهای خوب داشته است.

آقای معنوی افزود که نهادهای امنیتی، عدلی، قضایی، حقوق‌بشری و شماری دیگر از وزارت‌ها عضویت این کمیسیون را دارند و در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی توانسته اند که ۳۴ شبکه قاچاق انسان را شناسایی و تثبیت کنند.

وزیر عدلیۀ افغانستان گفت: "حدود ۶۰ نفر نیز در ولایت‌های مختلف از سوی نهادهای امنیتی به اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران بازداشت شدند، برخی قضایا تحت کار اوپراتیفی قرار دارند تا مظنونان و متهمان در پیوند به آن بازداشت و به پنجۀ قانون سپرده شوند".

یکی از برنامه‌های وزارت عدلیۀ افغانستان در راستای جلوگیری از قاچاق انسان و مهاجران، آگاهی‌دهی است که بر اساس آمار این وزارت در جریان سال مالی گذشته بیش از ۶۰۰۰ نفر از پیامدهای این پدیده معلومات حاصل کرده اند.

وزارت عدلیه افغانستان دو سال پیش اعلام کرده بود که سیستم آنلاین را برای مبارزه با قاچاق انسان و گردآوری ارقام و اطلاعات ایجاد کرده است، اما هنوز هم آمار و ارقام مشخص از قربانیان قاچاق انسان در این کشور وجود ندارد.

با این حال، پیش از این وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان به صدای امریکا گفته بود که در جریان سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی تنها ۶۰۰۰ تن از قربانیان قاچاق انسان در این کشور کودکان بوده اند.

XS
SM
MD
LG