لینک های دسترسی

Breaking News

برنامه جهانی غذا: گرسنگی از هر سه افغان یکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد


برنامه جهانی غذا ضمن اعلام کمک‌های جدید ۲۶ میلیون یورویی اتحادیه اروپا‌ به افغان‌ها از طریق این برنامه گفت که گرسنگی در این کشور به گونۀ گسترده وجود دارد و از هر سه افغان یکی را تحت تاثیر قرار داده است.

برنامه جهانی غذا ناوقت سه شنبه، ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفت که کمک مالی اتحادیه اروپا این نهاد را کمک می‌کند که قبل از مسدودشدن راه‌های مواصلاتی به دلیل برفباری‌ها، برای افراد آسیب‌پذیر غذا تهیه کند.

شاو وی لی، رییس برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت که نیازها در این کشور قبل از رسیدن زمستان زیاد است، در حالی که این کشور دارای میزان بالای سوتغذیه را دارد.

او افزود: "این کمک‌های اتحادیه اروپا در زمان حساسی صورت گرفته است که ما هنوز فرصتی برای رساندن کمک‌ها به افراد آسیب‌پذیر داریم، قبل از اینکه برف و یخبندان تمام راه‌های روستاها را مسدود کند".

رییس برنامه جهانی غذا گفت که خانواده‌های روستایی تخم‌های زراعتی، مواشی و تجهیزات زراعتی خود را به عنوان آخرین دارایی فروخته ‌اند و از هر سه نفر در شهرها یک نفر فرصت معیشت جایگزین ندارد و به دنبال فرصت شغلی است.

فرانسوا گیومنس، رییس عملیات کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به افغانستان گفت: "از هر سه افغان یک نفر نمی‌داند دفعه بعد از کجا غذا تهیه ‌کند، مردم مناطق روستایی با زمستان سختی مواجه اند. همچنان کشورشان با فروپاشی اقتصادی، زلزله‌های ویرانگر و طی هفته‌های اخیر با موج بازگشت اجباری مهاجران افغان از پاکستان مواجه است".

گیومنس گفته است که اتحادیه اروپا در کنار مردم افغانستان است.

برنامه جهانی غذا گفته است که این پول اتحادیه اروپا را برای تهیه غذا به خانواده‌های نیازمند و آوارگان داخلی مصرف خواهد کرد.

بر اساس معلومات این ادارۀ ملل متحد، بخشی از این پول صرف پیشگیری و درمان سوتغذیه در بین کودکان و مادران باردار و همچنین ارایه خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل می‌شود.

برنامه جهانی غذا گفته است که از طریق برنامه خدمات هوایی بشردوستانه به ۲۵هزار نفر در سال خدمات ارایه می‌دهد تا به انتقال امدادگران و کمک‌های بشری برای رسیدن به مناطق دورافتاده کمک کند.

این برنامه افزوده است که بین جنوری تا سپتمبر سال روان میلادی، به ۱۷ میلیون نفر از جمله ۸.۶ میلیون زن و دختر در افغانستان کمک‌های غذایی ارایه کرده است.

با این کمک جدید اتحادیه اروپا، میزان کمک این اتحادیه به برنامه جهانی غذا در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون دالر رسیده است.

سازمان ملل متحد می‌گوید که خشکسالی شدید در سه سال گذشته در افغانستان تاثیر بدی بر محصولات زراعتی داشته است که در نتیجه درآمد زراعتی در این سه سال از حد متوسط کاهش یافته و خانواده‌های بی‌شماری مجبور شده اند که برای زنده ماندن و مقابله با وضعیت از راهکارهای مختلف استفاده کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG