لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ بر تلاش‌های بیشتر برای حمایت از مردم افغانستان تاکید کرد


به دنبال بحران اقتصادی و افزایش فقر در افغانستان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با تاکید بر تلاش‌های بیشتر برای حمایت از افغان‌ها، از وضعیت کودکان در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

ایلوی فیلیون، رییس هیات ‌کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفته است که با گذشت هر روز به شمار کودکان کارگر در افغانستان افزوده می‌شود.

او ناوقت روز دوشنبه ۲۵ اپریل (پنجم ثور) در تویترش نگاشته است: "هر روز کودکان بیشتری را می‌بینم که در خیابان‌های کابل برای امرار معاش تلاش می‌کنند. بسیاری از آنها والدین خود را در سال‌های گذشته از دست داده اند."

آقای فیلیون تاکید کرده است که شمار دیگر کودکان به دلیل بدتر شدن بحران اقتصادی به کودکان کار می‌پیوندند، در حالی که به گفته وی همۀ آنان باید در مکتب باشند. این مقام صلیب سرخ گفته است که باید برای حمایت از افغان‌ها تلاش بیشتر شود.

پیش از این سازمان حفاظت از کودکان (Save the children) نیز از تشدید بحران بشری در افغانستان به دلیل خشک‌سالی و قطع کمک‌های جامعه جهانی ابراز نگرانی کرده و گفته بود که در حال حاضر، قحطی و گرسنگی پنج میلیون کودک را در این کشور تهدید می‌کند.

این سازمان به تاریخ ۱۹ اپریل (۳۰ حمل) با نشر گزارشی گفت که افغانستان با بدترین بحران غذایی روبرو است و در حال حاضر، از هر سه کودک، دو تن آنان روزانه برای تامین غذای خود تلاش می‌کنند.

بر اساس معلومات سازمان حفاظت از کودکان هم اکنون، ۱۲ میلیون کودک که خانواده‌‌های شان برای زنده‌ماندن به زراعت وابسته اند، مصروف تامین غذای شان اند.

همچنان این سازمان در ۱۴ فبروری (۲۵ دلو ۱۴۰۰) گفته بود که بر اساس سروی ۱۴۰۰ خانواده در هفت ولایت افغانستان، احتمالاً یک میلیون کودک در بخش‌های مختلف این کشور در ماه‌های اخیر مجبور به کار شده اند.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده و پیش از این، ملل متحد هشدار داده بود که مردم افغانستان با قحطی و گرسنگی گسترده دست و گریبان اند و بر اساس تخمین این نهاد اگر کمک‌های آنی فراهم نشود، حدود ۹۷ درصد جمعیت افغانستان از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

XS
SM
MD
LG