لینک های دسترسی

Breaking News

صلیب سرخ: یک میلیون یمنی با شیوع کولرا مواجه است


سازمان صلیب سرخ بین المللی می گوید که حدود یک میلیون شهروند یمن با خطر برگشت شیوع کولرا مواجه اند.

این سازمان گفته است که شیوع مجدد کولرا در حالی مردم یمن را با خطر مواجه کرده که ائتلاف به رهبری عربستان که بر ضد شورشیان حوثی جنگ می کند، میدان های هوایی و بندری آن کشور را مسدود کرده است.

سازمان صلیب سرخ بین المللی با نشر یک اعلامیه گفته است که در سه روز گذشته مردم در شهر های عدیده، تعز، سعده، الحدیده به دلیل نبود مواد سوخت، به آب آشامیدنی دسترسی نداشته اند.

السکاندر فیات، رئیس صلیب سرخ بین المللی در یمن در مورد گفت که نزدیک به یک میلیون یمنی در حالی از دسترسی به آب صحی و آشامیدنی محروم شده اند که آن کشور در شاهد مرض کولرا مدهش بوده است.

آقای فیات همچنین گفت که سایر شهر های یمن به شمول صنعا، پایتخت آن کشور، تا دو هفتۀ آینده نیز از دسترسی به آب صحی محروم خواهند شد، مگر اینکه بنادر آبی و میدان های هوایی آن کشور به روی مواد وارداتی ضرروی، باز شود.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به تاریخ ششم ماه نوامبر مرز های دریایی، زمینی و هوایی را در یمن پس از آن مسدود کرد که شورشیان حوثی که از حمایت ایران بر خوردار اند، یک میزایل بالستیک را بر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، پرتاب کردند.

حدود دو هفته قبل شورشیان حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردار اند، یک میزایل بالستیک را بر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، پرتاب کردند. گرچه میزایل پرتاب شده توسط عربستان سعودی قبل رسیدن به هدف، منهدم گردید، از آن پس ریاض راه های اکمالاتی زمینی، آبی و هوایی یمن را مسدود کرد، اقدام که موجب انتقاد های شدید بین المللی به خصوص سازمان های کمک رسانی شد.

گرسنگی در یمن

در همین حال، دو روز قبل سازمان ملل متحد و بیش از ۲۰ سازمان کمک رسانی هشدار داده اند که مسدود کردن راه های اکمالاتی به خصوص برای سازمان های خیریۀ که کمک های اولیه بشری را به مردم نیازمند می رسانند، زندگی میلیون ها شهروند یمنی را با گرسنگی مفرط و مرگ مواجه می کند.

قبل بر این، انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد، در ماه می گفته بود که که یک نسل از مردم یمن با گرسنگی دست و پنجه نرم می کند و به منظور نجات مردم آن کشور، جامعۀ بین المللی باید دست به کار شود.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانۀ ملل متحد نیز گفته است که ۱۸.۸ میلیون نفوس یمن به کمک های بشری و حراست نیاز دارند.

ملل متحد همچنین گفته است که حدود ۲.۲ میلیون کودک در یمن از سو تغذی رنج می برند و نیمی از آنان با سو تغذی شدید مواجه اند و با خطر مرگ فوری رو به رو می باشند. علاوه بر آن، حدود ۱۴ میلیون جمیعت آن کشور با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.

XS
SM
MD
LG