لینک های دسترسی

Breaking News

شناسایی پنجمین واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان


از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تا اکنون پنج واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است
از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تا اکنون پنج واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان ثبت شده است

مسؤولان پروگرام محو پولیو در افغانستان از شناسایی پنجمین واقعه مثبت پولیو در این کشور خبر داده اند.

میوند احمدزی، مسؤول پروگرام محو پولیو در افغانستان به صدای امریکا گفت که پنجمین واقعۀ پولیو در ولسوالی شاه ولی‌ کوت کندهار دو روز پیش شناسایی گردید.

به گفتۀ وی، امسال این دومین واقعه مثبت پولیو در آن ولایت است.

آقای احمدزی، افزود که در منطقه "شیگک" ولسوالی شاه ولی کوت کندهار، یک دختر 18 ماهه از یک دست و پای راست فلج پولیو شده است.

به گفتۀ مسؤول پروگرام محو پولیو، نتایج لابراتوار این کودک که در اواخر ماه جون به لابراتوار فرستاده شده بود، دو روز قبل نشان داده که او فلج پولیو شده است.

میوند احمدزی، تایید کرد که این کود در منطقه‌ای زندگی می‌کند که آنها کمتر به آن منطقه دسترسی دارند و از مدت چهار ماه به این طرف به دلیل بی‌امنی و مخالفت مخالفین مسلح، واکسیناتوران نتوانسته اند که به منطقۀ "شیگک" بروند و اطفال زیر سن پنج سال را واکسین نمایند.

به گفتۀ وی، این طفل در گذشته فقط دو و یا سه دوز واکسین را گرفته است.

مسؤول پروگرام محو پولیو گفت که ولسوالی شاه ولی کوت از جمله پانزده ولسوالیِ است که پروگرام واکسین پولیو در آن ولسوالی‌ها به دلیل بی‌امنی و حضور مخالفین مسلح و مخالفت آنها با کمپاین واکسین پولیو ضعیف است.

او افزود که گفتگوها با افراد با نفوذ مخالفین از طرق مختلف ادامه دارد تا این موضوع را به صورت دایمی حل کنند تا در آینده مانعی درمقابل کمپاین پولیو در این منطقه و سایر مناطق وجود نداشته باشد.

آقای احمدزی گفت که آنها از آغاز سال جاری میلادی، بیشتر از ۱۷۰۰ واقعه فلج را در این کشور ثبت و به لابراتوار روان کرده اندِ اما فقط پنج واقعه آن مثبت و فلج پولیو بوده است.

XS
SM
MD
LG