لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از دسترسی آسان به دواهای حاوی مواد مخدر در بامیان


نگرانی از دسترسی آسان به دواهای حاوی مواد مخدر در بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

شماری از دوافروشان در بامیان می‌گویند که در این اواخر متقاضیان دواهای حاوی مواد مخدر به خصوص تریمادول در این ولایت افزایش یافته است.

داکتر محمد نذیر، مسوول یکی از دواخانه‌های ولایت بامیان می‌گوید که بسیاری از مراجعین، معتادانی اند که می‌خواهند برای تسکین درد از آن استفاده کنند.

محمد نذیر افزود: "متقاضی بسیار زیاد است، همه روزه مراجعین می‌آیند و می‌گویندکه ما به خاطر ترک اعتیاد از تریمادول و برخی داروهای دیگر استفاده می‌کنیم."

نعمت‌الله٬ مسوول یکی دیگر از دواخانه‌های بازار بامیان می‌گوید که هرچند فروش دواهای مخدر بدون جواز منع است٬ اما این دواها در بامیان متقاضی دارد.

ریاست صحت‌ عامه بامیان نیز تأیید می‌کند که برخی دارو فروشان در بازار بامیان به شکل غیرقانونی به مراجعین ادویه می‌دهند٬ اما با این دارو فروشان برخورد قانونی خواهد شد.

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان نیز دسترسی آسان به دواهای حاوی مواد مخدر را یکی از عوامل افزایش اعتیاد دراین ولایت یاد می‌کند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG