لینک های دسترسی

Breaking News

جدی تر شدن پالیسی 'عدم تحمل' امریکا در قبال مهاجرت غیرقانونی


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پالیسی "عدم تحمل" در مورد مهاجرین غیر قانونی را جدی تر و بیشتر می سازد، سخت گیری که تا اکنون منجر به جدا سازی حداقل ۲۰۰۰ کودک بدون سند قانونی از والدین شان در سرحد بین ایالات متحده و مکسیکو شده است.

جداسازی اطفال بدون سند از والدین شان که زمانی در ایالات متحده نادر بود اما اکنون به امری عادی مبدل گردیده است. این اطفال در محلاتی در امتداد سرحد جا داده شده اند تا به قضایای شان رسیدگی صورت گرفته شود.

دورا سودرا، یک معترض جداسازی والدین بدون سند از اطفال شان است. او می گوید "این تکزاسی نیست که من می شناسم. این امریکایی نیست که من در آن بزرگ شدم."

اقدامات و تصامیم اخیر اداره رئیس جمهور ترمپ برای نگهداری، رسیدگی و اخراج مهاجرین بدون سند و همچنان مشکل تر ساختن شرایط برای پناهجویان در سرحد منجر به واکنش ها گردیده است.

اما آقای ترمپ از تصمیمش بر نمی گردد. رئیس جمهور ترمپ گفت "ایالات متحده یک کمپ مهاجرین نخواهد بود و نه هم محل نگهداری پناهندگان."

ایالات متحده تاکید دارد که به طور محض گریزگاه نیروهای امنیتی سرحدی را مسدود خواهد کرد و می گوید در زمان اداره ریاست جمهوری گذشته برخورد ترجیحی با مهاجرین بدون سند دارای اطفال داشت.

جف سشنز، وزیر عدلیه ایالات متحده می گوید "مردم از عبور غیر قانونی از سرحد با نتایج قابل پیشبینی آگاهی حاصل کردند. اکنون تعداد مهاجرین بدون سند که با اطفال شان از سرحد عبور می کنند در چهار سال گذشته از ۱۴ هزار به ۷۵ هزار نفر افرایش یافت که پنج برابر افزایش را نشان می دهد."

رئیس جمهور ترمپ مکرراً دموکرات ها را متهم به عدم رسیدگی به موضوع مهاجرین نموده می گوید که دهها سال این شکل ادامه داشته است.

قرار است رئیس جمهور ترمپ امروز با تعدادی از قانونگذاران جمهوریخواه ملاقات کند و در مورد مسوده های پیشنهاد شده غور و بحث کند.

دونالد ترمپ همچنان از قانونگذاران دموکرات خواسته تا با قانونگذاران جمهوریخواه یکجا شوند و در مورد تامین هرچه بیشتر سرحدات این کشور به یک توافق برسند.

از جانب دیگر در حالیکه خشم و برآشفتگی درمورد پالیسی اداره رئیس جمهور ترمپ در مورد جداسازی اطفال از والدین شان رو به افزایش است، سخنگوی حکومت فرانسه امروز گفت اروپا و ایالات متحده عین ارزش ها را شریک نمی سازند.

بنیامین گریوکس، سخنگوی حکومت فرانسه "نمی خواهم آنچه که در ایالات متحده اتفاق می افتد در اروپا اتفاق افتد. ما عین نمونه مدنیت را پیروی نمی کنیم. واضحا ما عین ارزش ها را شریک نمی سازیم."

آقای گریوکس تاکید کرد که فرانسه نقش خود را در قسمت رسیدگی به موضوعات مهاجرین ایفا می کند و علاوه کرد اگر قایق مهاجرین از ساحل فرانسه عبور کند و به مشکلات مواجه گردد فرانسه از آنها میزبانی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG