لینک های دسترسی

Breaking News

انتقادات شدید از برخورد حکومت ترمپ با مهاجرین


اقدام حکومت ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر جدا کردن آن کودکان از والدین شان که به گونۀ غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، غوغا برپا کرده است. برخی فعالان این عمل را "هولناک" و شماری هم آن را "ظلم" و "عدم تحمل" در برابر پناهجویان توصیف کرده اند.

حدود ٢٠٠٠ کودک که از پدران و مادران شان جدا شده اند، در پناهگاه های موقت نگهداری می‌شوند و والدین این کودکان در انتظار پاسخ به درخواست پناهندگی شان اند. وضعیتی که حتا انتقاد طرفداران رئیس جمهور را نیز به همراه داشته است.

ملانیا ترمپ، بانوی نخست ایالات متحده با ابراز ناراحتی از وضعیت کودکان پناهجو که از والدین شان جدا می شوند، ابراز امیدواری کرده است که با ایجاد اصلاحات در قانون مهاجرت، این وضعیت پایان یابد.

دفتر بانوی نخست امریکا با نشر پیامی گفته است "خانم ترمپ از اینکه کودکان از خانواده‌های شان جدا می‌شوند، منزجر است...ما باید کشوری باشیم که از همه قوانین پیروی کنیم".

زید رعد الحسین، کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد، این اقدام را "بی رحمانه" خوانده است. او گفته است "آقای رئیس جمهور، مردم به خاطر اینکه مرزی را بدون ویزه عبور کرده اند، حقوق بشری خود را از دست نمی‌دهند".

اما دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، مهاجرت غیرقانونی از کشورهای امریکای لاتین را به امنیت داخلی امریکا ربط می‌دهد. آقای ترمپ مدعی است که اعضای باند تبهکار ام اس-۱۳ که اکثر اعضای آن اتباع کشورهای امریکای لاتین اند، وارد ایالات متحده شده و مرتکب، قتل، تجاوز جنسی و دیگر جنایات می شوند.

آقای ترمپ، دموکرات‌ها به ویژه باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، را به خاطر وضعیت پیش آمده ملامت می‌کند. اما، ننسی پلوسی، رهبر قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان کانگرس امریکا این ادعای آقای ترمپ را رد کرده و درخواست پناهجویی را "اصل پذیرفته شدۀ جهانی" می‌داند.

در همین حال، مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده این هفته روی پیش نویس دو قانون پیشنهادی قانونگذاران جمهوریخواه رای گیری می کند که هدف هر دو مسوده، آوردن اصلاحات در قانون مهاجرت میباشد.

بر اساس این اصلاحات، افزون بر تشدید امنیت سرحدات امریکا، صدها هزار مهاجر فاقد مدارک اقامت در امریکا که در کودکی به ایالات متحده آورده شده اند، اهلیت حقوقی و اجازۀ ادامۀ زندگی در این کشور را به دست خواهند آورد.

انتظار می‌رود که آقای ترمپ روز سه شنبه (۱۹ جون) با شماری از قانونگذاران جمهوریخواه در مورد پیش نویس اصلاحات در قانون مهاجرت امریکا صحبت کند. او قانونگذاران دموکرات را نیز ترغیب کرده است تا در خصوص این قانون که به گفتۀ وی متضمن تامین امنیت سرحدات امریکا می باشد، با جمهوریخواهان کار کنند.

XS
SM
MD
LG