لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت: کروناویروس در افغانستان سیر نزولی دارد


با ثبت ۲۴ واقعۀ جدید کروناویروس در یک شبانه روز گذشته، شمار مجموعی مبتلایان این ویروس در افغانستان به ۳۸هزار و ۵۴۴ مورد رسیده است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان روز چهارشنبه نهم سپتمبر (۱۹ سنبله) به خبرنگاران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر در ولایت لوگر جان باخته اند که با ثبت این موارد، رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس به ۱۴۴۰ نفر افزایش یافته است.

آقای سمسور افزود که در حال حاضر واقعات کروناویروس در افغانستان سیر نزولی دارد و شمار آن با گذشت هر روز کاهش یافته است.

همچنان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون ۳۱۴۵ نفر دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند که از این میان، ۳۳۲ تن آن، دیروز از شفاخانه مرخص شده اند.

سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان گفت که ۸۱ درصد کسانی که به کروناویروس مصاب شده اند، دوباره شفایاب شده اند.

او افزود: "اگر چه مکاتب و پوهنتون‌ها باز شده باز هم ما می‌بینیم که واقعات ما بیشتر نشده، این یک علامه خوب است و نشان می‌دهد که اگر ما، همین رقم ادامه دهیم شاید تا فصل خزان و با رسیدن فصل زمستان شمار واقعات کووید۱۹ به صفر برسد".

با اینحال آقای سمسور هشدار داد که با فرا رسیدن فصل سرد خزان و زمستان که بر سردی هوا و آلودگی هوا و شیوع انفلونزا با همه‌گیری کروناویروس یکجا می‌شود، احتمال دارد که مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش یابد.

کروناویروس نخستین بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که تا روز چهار شنبه نهم سپتمبر (۱۹ سنبله) کووید۱۹ جان نزدیک به ۸۹۷ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و اضافه از ۲۷ میلیون و ۵۸۵ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG