لینک های دسترسی

Breaking News

سنگ تهداب کمپلکس اداری در دارالامان کابل گذاشته شد


سنگ تهدات بزرگترین کمپلکس اداری حکومت افغانستان روز یک‌شنبه با حضور مقام‌های حکومتی در ساحۀ دارالامان شهر کابل گذاشته شد.

انتقال ادارات دولتی به ساحۀ دارالامان، یکی از برنامه‌های حکومت وحدت ملی گفته شده و دو سال را در بر گرفته است تا طرح و دیزاین این پروژه تکمیل شود.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز یک شنبه (۱۴ جولای (۲۳سرطان) هنگام گذاشتن سنگ تهداب این کمپلکس گفت که هدف از این کار، منسجم ساختن تمام ادارات دولتی و ایجاد سهولیت برای شهروندان کابل است که با تکمیل شدن این کمپلکس، مرکز شهر کابل به مردم واگذار خواهد شد.

این کمپلکس اداری قرار است در نزدیکی قصر دارالامان و ساختمان ولسی جرگه افغانستان ساخته شود.

آقای غنی افزود: "نقطه اساسی این نیست که دولت در تعمیرهای مفشن باشد. هدف این است که تعمیر وسلیه ارایه خدمت برای مردم باشد. هر چه تعمیرها از بیرون زیباتر شود؛ اما اگر کیفیت حکومت داری خراب باشد این موجب افتخار نه، بل باعث شرم می‌شود".

جاوید پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی مسکن افغانستان گفت که این کمپلکس اداری در دو مرحله و در مساحت بیش از ۵۰ هکتار زمین ساخته می‌شود.

قرار است در مرحله اول ۱۳ واحد اداری به مدت سه سال و شش ماه ساخته شود و در مرحله دوم کار ساختمان ۱۴ واحد اداری دیگر آغاز خواهد شد.

​هزینه مالی این کمپلکس حدود ۱۱.۸۷ میلیارد افغانی تخمین زده شده که کار آن در مدت ۱۰ سال تکمیل و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG