لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تجاوز و خشونت‌های جنسی در ایران


افزایش خشونت و تجاوز جنسی در ایران و شریک کردن داستان های آن از سوی قربانیان در رسانه‌ها، سبب آغاز یک کمپاین انلاین در ایران شده است؛ شبیه کمپاین جهانی #MeToo.

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور ایران در امور زنان و خانواده‌ها روز جمعه ۲۸ اگست (هفتم سنبله)گفت: "این واقعیت که دختران ما به طور جدی و با شدت در مورد موضوع صحبت می کنند، بسیار ارزشمند است، حتا اگر دردناک هم باشد."

خانم ابتکار پس از بازداشت یک مظنون متهم به تجاوز جنسی، از زنانی تمجید کرد که در مورد تجاوز جنسی در رسانه‌های اجتماعی صحبت کرده اند و ضمناً خواستار اقدام علیه خشونت جنسیتی در ایران شد.

خانم ابتکار گفت: "متاسفانه دانش آموزان و دانشجویان به اطلاعات غلط دسترسی دارند، در فضاهای مجازی اطلاعات غلط و شاید ذهنیت‌های نادرست زیاد است و دسترسی به اطلاعات خوب و آموزش درست، کم است و این زمینه را برای خشونت و آزارو اذیت های جنسی فراهم می کند. "

خانم ابتکار از قوه فضاییه ایران خواست تا در مقابل متجاوزان از زور کار گیرد. اوگفت که دولت روی قانونی علیه خشونت جنسی کار می‌کند تا به پارلمان ارایه کند.

پولیس تهران روز سه شنبه از دستگیری کیوان اماموردی، محصل پیشین پوهنتون تهران که متهم به تجاوز جنسی بالای چند محصل دیگر است، خبر داد.

حسین رحیمی، قوماندان پولیس تهران گفت: "پولیس شکایت های متعددی از طریق رسانه های اجتماعی دریافت کرد که اماموردی شاگردان را پس از بردن به خانه اش مورد آزار جنسی قرار داده است."

حداقل ۲۰ زن، اماموردی را در تویتر بدون افشای هویت شان از طریق #rape به تجاوز جنسی متهم کرده اند.

دستگیری اماموردی اقدامی نادر در ایران است، زیرا خشونت جنسی در این کشور موضوعی تابو تلقی می شود و مقامات به ندرت نسبت به چنین مواردی بدون مدعی خاص اقدام می کنند.

اگر جرم او ثابت شود، متجاوزین جنسی در ایران به اعدام نیز محکوم شده می‌توانند.

XS
SM
MD
LG