لینک های دسترسی

Breaking News

هند بیشترین آمار روزانهٔ ابتلا به کروناویروس را ثبت کرد


هند اعلام کرده که بیش از ۳۳۰ هزار نفر تنها در روز جمعه در این کشور به کروناویروس مبتلا شده اند که این بیشترین آمار روزانهٔ ابتلا به کروناویروس در سطح جهان است.

براساس اطلاعات وزارت صحت هند، آمار تلفات ناشی از این ویروس نیز ریکارد جدیدی را ثبت کرده و ظرف ۲۴ ساعت گذشته، به ۲۲۶۳ نفر رسیده است.

مقامات گفته اند که شفاخانه‌ها به ویژه در ایالت‌های شمالی و غربی این کشور، با کمبود شدید تجهیزات و آکسیجن مواجه اند و بستر کافی برای بیماران جدید ندارند.

علاوه بر این، شفاخانه‌ای در حومه شهر ممبی که افراد مبتلا به کروناویروس در آن بستری بودند، آتش گرفته و در نتیجهٔ آن ۱۳ نفر کشته شده اند.

این سومین حادثه در شفاخانه‌های هند ظرف یک ماه گذشته است. روز چهارشنبه، کپسول‌های آکسیجن در یک شفاخانهٔ دولتی در غرب هند سوراخ شد و در اثر نرسیدن آکسیجن به بیماران، ۲۲ نفر جان دادند. ماه گذشته نیز حداقل ۹ نفر در اثر آتش‌سوزی در شفاخانه‌ای در شهر ممبی کشته شدند.

وزیر صحت ایالت شرقی چهاتیسگر به خبرگزاری رویترز گفت که اگر این ویروس بیشتر از این به مناطق روستایی سرایت کند، وضعیت از کنترول بیرون خواهد شد.

نریندرا مودی، صدراعظم هند با مسوولان ارشد ایالت‌هایی که بیشترین آسیب را دیده اند، دیدار کرده و گفته است که دولت‌اش به شکل مستمر تلاش دارد به مشکل کمبود آکسیجن رسیدگی کند.

آقای مودی به دلیل این‌که محدودیت‌های اجتماعات و گردهمایی‌های عمومی برای کنترول کروناویروس را بسیار قبل از وقت لغو کرد، با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

هند، در کنار امریکا و برازیل، به یکی از آسیب‌دیده‌ترین کشورها از ناحیه کروناویروس تبدیل شده است.

اخیراً شماری از کشورها، از جمله ایالات متحده امریکا، محدودیت‌هایی را بر سفر شهروندان‌شان به هند وضع کردند.

XS
SM
MD
LG