لینک های دسترسی

Breaking News

شیوع مرگبار کووید۱۹ در هند همچنان ادامه دارد


همه‌گیری کروناویروس در هند روز دوشنبه جان ۳۴۱۷ نفر را گرفت و بر اساس آمار رسمی بیش از ۳۶۸ هزار واقعۀ جدید این بیماری در آن کشور ثبت شد.

در همین حال رهبران ۱۳ حزب سیاسی مخالف حکومت هند از صدر اعظم نرندرا مودی خواسته اند تا تطبیق واکسین کووید۱۹ را سرعت ببخشد. آنان گفته اند که از تهیه و تدارک مقدار کافی آکسیجن به تمام شفاخانه‌های آن کشور باید اطمینان حاصل شود.

افزایش سرسام آور واقعات کووید۱۹ سبب کاهش جدی آکسیجن در اکثر شفاخانه‌های هند، به ویژه در شهر دهلی جدید، پایتخت آن کشور شده است.

محکمۀ عالی دهلی جدید گفته است که "آب از سر پریده" و به گفتۀ این نهاد عالی قضایی این شهر، اگر آکسیجن کافی به شفاخانه‌ها فراهم نشود، مقام‌های مسوول به دلیل سهل انگاری در انجام وظایف شان مجازات خواهند شد.

حکومت آقای مودی به خاطر افزایش واقعات کووید۱۹ در هند و نیز نحوۀ رسیدگی به این بحران، به شدت زیر انتقادات قرار دارد و از همینرو حزب بهارتیا جنتای آقای مودی در انتخابات ایالتی در چندین ایالت شکست‌های تلخی را تجربه کرده است.

با گسترش دامنۀ همه‌گیری کووید۱۹ در هند، لیگ برتر کرکت هند که بزرگترین تورنمنت کرکت در جهان است، روز دوشنبه اعلام کرد که مسابقۀ کرکت میان تیم‌های بنگلور و کلکته به دلیل ابتلای دو ورزشکار این تیم‌ها به کووید۱۹ به تاخیر افتاده است.

هند با ثبت نزدیک به ۲۰ میلیون واقعۀ کووید۱۹ و مرگ حدود ۲۱۹ هزار نفر در اثر آن، پس از ایالات متحده، دومین کشور جهان است که بیشترین واقعات و مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری را داشته است.

هند روز شنبه کمپاین تطبیق واکسین کووید۱۹ به افراد بین ۱۸ تا ۴۴ سال را آغاز کرد. با آنکه هند بزرگترین تولید کنندۀ واکسین در جهان است، از جنوری سال روان تا حال فقط ۱۰ درصد جمعیت ۱.۳۶ میلیارد نفری آن کشور کم از کم یک دوز و تنها ۱.۵ درصد جمعیت آن هر دو دوز واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

XS
SM
MD
LG