لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در هند؛ ثبت بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا در یک روز 


وزارت صحت هند می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید۱۹ را ثبت کرده است؛ ریکاردی که در جهان نظیر نداشته است.

بر اساس معلومات این وزارت، در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۱ هزار و ۹۹۳ مورد ابتلا ثبت شده است که با این حساب رقم مجموعی مبتلایان در این کشور اکنون به ۱۹.۱ میلیون رسیده است.

آمار رسمی نشان می‌دهد که در یک شبانه روز گذشته ۳۵۲۳ نفر پس از ابتلا به کووید۱۹ جان داده اند. رقم مجموعی جان باختگان در این کشور اکنون به ۲۱۱ هزار ۸۵۳ نفر رسیده است.

آگاهان می‌گویند که به دلیل آزمایشات ناکافی و ثبت غیردقیق علت مرگ و میر، شمار مبتلایان و هلاک شدگان بلندتر از آنچه است که گزارش می‌شود.

در اواخر ماه مارچ با وجود افزایش واقعات کووید۱۹، به گرد‌همایی های دینی مانند "میله کومب" که میلیون‌ها نفر در آن اشتراک کرده بودند و راهپیمایی‌های سیاسی اجازه داده شده بود.

هند تنها در ماه اپریل، در حدود هفت میلیون مورد جدید کووید۱۹ را ثبت کرد.

در حالی که سیستم صحت در هند از ارایهٔ خدمات صحی عاجر مانده است، آتش‌سوزی در یکی از شفاخانه‌ها در ایالت گجرات سبب مرگ ۱۲ فرد مبتلا به کووید۱۹ شد.

پیش از این، به تاریخ ۲۳ ماه گذشته، آتش‌سوزی در یکی از شفاخانه‌ها در بیرون از شهر ممبای سبب مرگ ۱۳ فرد مبتلا به کووید۱۹ شده بود.

قبل از آن، آتش‌سوزی در یکی از شفاخانه‌های ایالت مهاراشتر سبب مرگ ۲۲ نفر شده بود.

XS
SM
MD
LG