لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات هند؛ مودی ادعای پیروزی کرد


نرندرا مودی، صدراعظم هند روز پنجشنبه ادعای پیروزی در انتخابات آن کشور کرد و وعده داد که حکومت او "همه شمول" خواهد بود.

بر اساس نتایج شمارش قسمی آرا که کمیسیون انتخابات هند آن را اعلان کرده است، حزب بهاریتا جنتای آقای مودی پیشتاز است و حدود ۳۰۰ کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کرده است. مجلس نمایندگان هند ۵۴۳ کرسی دارد.

به دنبال اعلان این نتایج، صدر اعظم مودی در پیامی در تویتر خود نوشت "با هم رشد می‌کنیم. با هم مرفه می‌شویم. با هم یک هند قوی و همه شمول را خواهیم ساخت. هند بار دیگر برنده شد".

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز در تویتر به آقای مودی مبارکباد گفته و ابراز آرزومندی کرده است که هر دو کشور به هدف همکاری منطقه‌ای، صلح و رفاه برای تمام جنوب آسیا، روابط خود را گسترش بخشند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان نیز در یک پیام تویتر پیروزی حزب آقای مودی را در انتخابات پارلمانی هند مبارک گفته و نوشته است "منتظرم که با وی برای صلح، پیشرفت و رفاه در جنوب آسیا کار کنم".

منتقدان و مخالفان حزب ملی‌گرای بهارتیا جنتا، این حزب را به تبعیض در برابر اقلیت‌های مذهبی، به ویژه جمعیت ۱۷۰ میلیونی مسلمان آن کشور متهم می‌کنند. اتهامی که از سوی مقامات این حزب، به شمول آقای مودی، همواره رد شده است.

حدود ۹۰۰ میلیون نفر در هند واجد شرایط رایدهی است که بر اساس آمار کمیسیون انتخابات هند میزان مشارکت مردم در این انتخابات بیش از ۶۹ درصد بود.

XS
SM
MD
LG