لینک های دسترسی

Breaking News

هند خواستار کاهش خشونت‌ها در افغانستان شد 


وزیر خارجهٔ هند امروز نهم جولای (۱۸ سرطان) در مسکو از انکشافات اخیر در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش سطح خشونت در این کشور شد.

سبرامنیم جی‌شنکر، وزیر خارجۀ هند پس از ملاقات با سرگی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که وضعیت افغانستان تاثیر مستقیم بر امنیت منطقه دارد.

آقای جی‌شنکر افزود: "خشونت نمی‌تواند راه حل به وضعیت افغانستان باشد."

وزیر خارجهٔ روسیه نیز از وضعیت جاری در افغانستان اظهار نگرانی کرد.

سرگی لاوروف بر آغاز هر چه سریعتر روند سیاسی که از حمایت همه افغان‌ها برخودار باشد، تاکید کرد.

این در حالی است که گروه طالبان ادعا کرده اند که کنترول ۸۵ در صد خاک افغانستان را در دست دارند؛ ادعای که حکومت افغانستان آنرا رد می‌کند.

از جانب دیگر، وزارت خارجهٔ هند گفته است که باوجود نگرانی‌ها از وضعیت امنیتی، سفارت این کشور در کابل به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

اریندام باگشی، سخنگوی وزارت خارجهٔ هند دیروز گفت که دهلی جدید بر اساس وضعیت فعالیت‌هایش را تنظیم خواهد کرد.

او افزود: "سفارت ما در کابل و قنسولگری‌های ما در قندهار و مزارشریف فعال اند. ما با احتیاط وخیم شدن وضعیت امنیتی و مشکلات ناشی از آن را بر امنیت و مصوونیت شهروندان هند در افغانستان نظارت می‌کنیم."

این در حالی است که چندی پیش، سفارت ایالات متحده در کابل نیز از ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان گزارش داد.

سفارت امریکا در کابل در یک تویت که عصر یکشنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) نشر شد، نوشته است: "سفارت ایالات متحده در کابل باز است و باز خواهد ماند. آنگونه که رییس جمهور بایدن هدایت داده است، ما به حضور نیرومند دپلوماتیک در کابل ادامه می‌دهیم تا طیفی از کارها را که با حکومت و مردم افغانستان انجام می‌دهیم، به پیش ببریم. ما هیچ طرحی برای مسدود کردن سفارت نداریم."

XS
SM
MD
LG