لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری نظامیان هندی و پاکستانی در کشمیر چهار کشته برجاگذاشت


درگیری نظامیان هندی و پاکستانی در ساحۀ کشمیر سبب کشته شدن یک نظامی و یک غیرنظامی هندی و دو سرباز پاکستانی شد.

نظامیان پاکستانی روز پنجشنبه ۲۶ دسمبر (پنجم جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفتند که سربازان آن کشور روز چهارشنبه در ساحۀ دیوه مورد حملات نظامیان هندی قرار گرفتند و به گلوله باری متقابل پرداختند.

اردوی پاکستان همچنان گفته است که در یک "نقض غیرمنتظرۀ آتش‌بس" در ساحۀ حاجی پیر در کشمیر، سربازان هندی بر نظامیان پاکستانی گلوله باری کردند.

در همین حال، راجیش کالیا، سخنگوی اردوی هند گفته است که یک سرباز هندی در نتیجۀ راکت پراگنی نظامیان پاکستانی بر مواضع سربازان هندی کشته شده است.

اردوی هند گفته است که حملۀ نظامیان پاکستانی بر سربازان هندی، روز چهارشنبه در ساحۀ رامپور در کشمیر زیر ادارۀ هند صورت گرفته است که در نتیجۀ آن یک غیرنظامی هندی نیز کشته شده است.

تنش در کشمیر که هند و پاکستان هر دو ادعای ملکیت بر آن را دارند، از ماه اگست به این سو در حالی افزایش یافته است که حکومت هند خودمختاری جمو و کشمیر، یگانه ایالت دارای اکثریت مسلمان هند، را لغو کرد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان درگیری اخیر در کشمیر را محکوم کرده و نرندرا مودی، صدر اعظم هند را به اخلال صلح در منطقه متهم کرده است.

همچنین، عمران خان صدر اعظم پاکستان روز پنجشنبه در یک گردهمایی در ایالت پنجاب پاکستان ادعا کرد که هند به خاطری حملات روز گذشته را در کشمیر انجام داده است که توجه جهان را از تنش سیاسی ناشی از تصویب قانون جدید و جنجالی شهروندی هند منحرف کند.

صدر اعظم پاکستان همچنین گفته است که کشورش پاسخ هر گونه اقدام هند را خواهد داد.

هند و پاکستان از بدو اعلام استقلال شان در سال ۱۹۴۷، سه بار به خاطر مناقشۀ کشمیر با هم درگیر شده اند.

در فبروری ۲۰۱۸ نیز، حملۀ یک گروه تندرو مستقر در پاکستان که سبب کشته شدن ۴۰ نظامی هندی در کشمیر زیر ادارۀ هند شد، دو همسایۀ رقیب را تا لبۀ جنگ تمام عیار نزدیک کرد.

XS
SM
MD
LG