لینک های دسترسی

Breaking News

ادارۀ محمود عباس سفیرش را از پاکستان فراخواند


ولید ابو علی، سفیر فلسطینی، در کنار حافظ سعید
ولید ابو علی، سفیر فلسطینی، در کنار حافظ سعید

حکومت خودمختار فلسطینی سفیر خود در پاکستان را به دلیل آن که در یک محفل، در کنار حافظ سعید طراح مظنون حملات سال ۲۰۰۸ بر ممبای، ظاهر شده بود، از اسلام آباد فراخوند.

این خبر را عدنان ابوالهیجا، سفیر ادارۀ محمود عباس در دهلی جدید امروز شنبه به رسانه ها گفته است.

در محفلی که دیروز از سوی یک ائتلاف گروه های تندرو اسلامی در پاکستان، به هدف انتقاد از اقدام دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده مبتنی به رسمیت شناختن بیت المقدس به حیث اسرائیل دایر شده بود، حافظ سعید و ولید ابو علی، سفیر حکومت خودمختار فلسطینی در پاکستان حضور پیدا کردند.

متعاقب این محفل، تصویر مشترک حافظ سعید و ولید ابوعلی به گونه سریع و گسترده در رسانه های اجتماعی پخش شد و موجی از واکنش ها را برانگیخت.

حضور مشترک ولید ابو علی، سفیر فلسطینی، با حافظ سعید رهبر تندروان متهم به دهشت افگنی، باعث گردید که هند از این بابت نارضایتی شدید خود را به مقامات فلسطینی اظهار بدارد.

وزارت امور خارجۀ هند امروز با نشر یک خبرنامه گفت که آن کشور هم با سفارت فلسطینی ها در دهلی جدید و هم با ادارۀ فلسطینی در شهر رام الله تماس گرفته و از این بابت برای شان اظهار نارضایتی کرده است. هند همچنان گفته که حضور مشترک سفیر فلسطینی با "طراح حملات ممبای" غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه افزوده که جانب فلسطینی اظهار تأسف کرده و همچنان به دهلی جدید اطمینان داده است که مسئله را جداً پیگیری خواهند کرد.

سفیر فلسطینی ها در دهلی جدید گفته که ولید ابوعلی، سفیر فلسطینی ها در اسلام آباد، حافظ سعید را صرف به نام میشناخت و با چهره اش آشنایی نداشت.

حافظ سعید، رهبر گروه جماعت الدعوۀ مستقر در پاکستان بوده و تا ماه نوامبر، به حکم محکمه، در خانه اش تحت نظارت بود، اما بعد آزاد گشت. او متهم است که حملات مرگبار سال ۲۰۰۸ در شهر ممبای هند را طراحی کرده بود. در آن حملات، ۱۶۶ نفر کشته شدند.

حافظ سعید تحت تعقیب ایالات متحدۀ امریکا بوده و واشنگتن به معلوماتی که منجر به دستگیری و یا محکومیت او شود، ده میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

XS
SM
MD
LG