لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار هند به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی امریکا


وزیر فناوری هند، یک روز پس از برخورد ادارۀ نرندرا مودی، صدراعظم هند با شبکۀ اجتماعی تویتر روی نظارت از محتوای این رسانۀ اجتماعی، به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی امریکایی هشدار داد که به قوانین این کشور پابند باشند.

روی شنکر پرساد، وزیر فناوری و اطلاعات هند که روز پنجشنبه ۱۱ فبروری (۲۳ دلو) در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد از تویتر، فیسبوک، لینکدن و وتس‌اپ نام برد و گفت که از فعالیت آنان در هند استقبال می‌‌شود، اما تنها در صورتی که این شرکت‌ها از قوانین هند پیروی کنند.

آقای پرساد گفت: "شما باید از قانون اساسی هند پیروی کنید و باید قوانین هند را رعایت کنید."

هند پس از آن تویتر را توبیخ کرد که این شبکۀ اجتماعی به گونۀ کامل از دستور دولت هند مبنی بر بستن بیش از ۱۱۰۰ حساب و پستی که به گفتۀ دهلی اطلاعات نادرست را در مورد اعتراضات فعلی دهقانان علیه اصلاحات جدید کشاورزی منتشر می کند، اطاعت نکرد.

تویتر گفته است که تمام محتوای تقاضا شده را مسدود نکرده زیرا تویتر معتقد است که این دستور حکومت هند با قوانین هند سازگار نیست.

تویتر گفته است که برخی از حساب‌ها را برای همیشه به حالت تعلیق درآورده و دسترسی به بسیاری دیگر را در هند مسدود کرده است اما می‌توان پست های آنان را خارج از هند خواند.

این امر موجب انتقاد وزارت فناوری هند از تویتر شد و این وزارت از سیاستمداران خواست تا از حامیانشان بخواهند به اپلیکیشن کو (Koo)، رقیب محلی تویتر بپیوندند.

یک منبع وزارت فناوری و اطلاعات هند به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت که تویتر دسترسی به بخش عمده‌ای از حساب هایی را که دستور داده شده بود، مسدود کرد.

تاکنون مشخص نشده که آیا این حساب ها به تعلیق درآمده و یا تنها در هند قابل دسترس نمی‌باشند.

XS
SM
MD
LG