لینک های دسترسی

Breaking News

هند از نخستین مورد بیماری آبلهٔ میمون خبر داد 


مقامات در هند امروز ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) از نخستین مورد تایید شدهٔ بیماری آبلهٔ میمون خبر دادند.

مقامات گفتند که یک مرد ۳۵ ساله از ایالت کیرالا که به تاریخ ۱۲ جون به امارات متحدهٔ عرب سفر کرده بود به این بیمار مبتلا شده است. اما وینا جورج، وزیر صحت این ایالت گفت که وضعیت صحی این مرد که اکنون قرنطین شده، خوب است.

آبلهٔ میمون که یک بیماری ساری است در بخش‌هایی از افریقا به بیماری واگیر مبدل شده است. این بیماری معمولاً یک بیماری ویروسی خفیف است و با علایمی چون سردردی، تب و آبله‌ها که معمولاً از صورت شروع شده و به تمام بدن گسترش می‌یابد، همراه می‌باشد.

تا اکنون در حدود ۶۰ کشور از شیوع این بیماری گزارش داده اند و موارد تایید شدهٔ آن به بیش از ۱۰ هزار ۵۰۰ رسیده است.

وزیر صحت ایالت کیرالای هند گفته است که والدین فرد مبتلا و سایر افرادی که از نزدیک با او تماس داشتند قرنطین شده اند و به ۱۱ مسافری که در جریان پرواز با او در تماس بودند توصیه شده است تا متوجه علایم این بیماری در بدن‌شان باشند.

با توجه به اینکه این ویروس مانند کروناویروس به راحتی و به سرعت سرایت نمی‌کند، دانشمندان انتظار ندارند که این شیوع به یک بیماری همه گیر مانند کووید۱۹ تبدیل شود.

اکثریت موارد آبلهٔ میمون تا اکنون از سوی ادارات خدمات صحی جنسی و سایر خدمات صحی گزارش شده و به صورت عمده مردانی به آن مبتلا شده اند که با مردان دیگر مقاربت جنسی داشته اند.

XS
SM
MD
LG