لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در جهان؛ هند در جایگاه سوم قرار گرفت


هند امروز ششم جولای (۱۶ سرطان) از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ خبر داد که با آن رقم در میان کشورهای که کروناویروس در آن شیوع کرده است، در جایگاه سوم قرار گرفت.

از رهگذرموارد ابتلا، ایالات متحده با بیش از دومیلیون ۸۸۸ هزار مورد در جایگاه نخست و برازیل با یک میلیون ۶۰۳ هزار مورد در ردهٔ دوم قرار دارد.

وزارت صحت هند گفته است که شمار مبتلایان در این کشور پر نفوس آسیای جنوبی نزدیک به ۷۰۰ هزار و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در آن به ۱۹۶۹۳ نفر رسیده است.

مقامات هندی گفته اند که احتمال دارد تا اخیر ماه جاری، بیش از ۵۰۰ هزار مورد جدید کووید۱۹ در این کشور ثبت شود.

این درحالی است که هند برای مبارزه با کروناویروس یک مرکز بزرگ تجرید و شفاخانه ۱۰ هزار بستری را در دهلی جدید ایجاد کرده است.

این شفاخانه به اندازی ۲۰ میدان فوتبال وسعت دارد که بیماران با علایم ضعیف کووید۱۹ در آن مورد مداوا قرار می‌گیرند.

در حالی که حکومات در سراسر جهان با کروناویروس در مجادله اند، یک گروه متشکل از ۲۳۹ دانشمند از ۳۲ کشور جهان با نگرانی از گسترش کروناویروس از طرق هوا، از سازمان جهانی صحت خواسته اند تا رهنمودهای خویش را تجدید کند.

دانشمند می‌گویند که یافته‌های آنان نشان می‌دهد که کروناویروس می‌تواند برای مدتی در هوا باقی بماند و انسان‌ها را آلوده سازد.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح دوشنبه ششم جولای (۱۶ سرطان) مرگ و میر ناشی از این بیماری در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان به بیش از ۵۳۴۵۰۰ نفر و مبتلایان آن به بیش ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG