لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش شیوع کروناویروس در هند؛ 'آبدۀ عشق' مسدود می‌ماند


حکومت هند به دلیل افزایش واقعات کووید۱۹ در آن کشور بازگشایی آبدۀ تاریخی تاج محل را به تاخیر انداخت.

بنای تاریخی تاج محل در شهر آگرۀ هند که در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است و به نام "آبدۀ عشق" نیز شهرت دارد، از ماه مارچ سال روان تا کنون مسدود است.

مقام‌های محلی آگره شام یکشنبه پنجم جولای (۱۵ سرطان) دستور دادند که منع رفت و آمد در تاج محل و دیگر آبده‌های تاریخی آن شهر تمدید شود، اما تاریخی برای بازگشایی آن تعیین نشده است.

آگره که نخستین محراق کروناویروس در هند بود، هنوز هم متاثرترین شهر ایالت اترپردیش از رهگذر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ است.

هنوز مشخص نیست که آیا آبدات تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در دیگر شهرها و ایالت‌های هند بازگشایی خواهند شد یا خیر.

هند در چند روز گذشته، بلندترین گراف ابتلا به کووید۱۹ را تجربه می‌کند که در سه ماه اخیر پیشینه نداشته است.

وزارت صحت هند روز یکشنبه پنجم جولای گزارش داد که تنها در یک روز گذشته نزدیک به ۲۵ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده و افزون بر ۶۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری درگذشته است.

پس از ایالات متحده، برازیل و روسیه، هند چهارمین کشور متاثر از همه‌گیری کروناویروس در جهان است. تا عصر یکشنبه پنجم جولای شمار مبتلایان کووید۱۹ در هند به بیش از ۶۷۳ هزار نفر و رقم مرگ و میر ناشی از این بیماری در آن کشور به ۱۹۲۶۸ نفر می‌رسید.

با اینحال، حکومت هند در حال رفع محدودیت‌هایی است که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در بین جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری آن کشور وضع شده بود. در حالیکه پروازهای بین‌المللی در هند متوقف است، پروازهای داخلی در آن کشور از سرگرفته شده است.

اما، قیود و محدودیت‌ها در ساحاتی که به شدت آلوده به ویروس بوده و میزان ابتلا در آن بلند است، هنوز هم پابرجا باقی‌مانده است. رفت و آمد در این ساحات به شدت محدود بوده و تنها انتقال مواد و خدمات ضروری به آن مجاز است.

XS
SM
MD
LG