لینک های دسترسی

Breaking News

هند: کماندوهای پاکستانی به هدف حمله وارد آب‌های هند شده اند


مقام‌ها در دو بندر هند امروز ۲۹ اگست (۷ سنبله) گفتند که ارگان های استخباراتی و محافظین ساحلی هشدار داده اند که نیروهای کماندوی آموزش دیدۀ پاکستان، به هدف راه اندازی حملات بر تاسیسات بندری، وارد آب‌های هند شده اند.

در پی بروز نگرانی های امنیتی، بندر موندرا و کاندلا در هند تدابیر امنیتی خود را افزایش داده و از کارمندان شان خواسته اند تا مراقب و محتاط باشند.

سخنگوی اردوی پاکستان از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد، اما یک منبع دیگر نظامی پاکستان این گزارش را غیرواقعی خواند.

تندروان پاکستانی در سال ۲۰۰۸ با استفاده از یک قایق رابری از شهر کراچی پاکستان وارد سواحل ممبای شدند و در یک حمله که سه روز دوام کرد، ۱۶۶ نفر را کشتند.

تنش ها میان هند و پاکستان پس از آن اوج گرفت که هند اختیارات ویژه کشمیر را فسخ کرد.

این در حالی است که عمران خان، صدر اعظم پاکستان امروز برای ابراز همبستگی با کشمیری ها، خواهان تظاهرات سراسری در پاکستان شد.

آقای خان در یک تویت نوشته است: " می‌خواهم که تمامی پاکستانی ها، برای ابراز همبستگی با مردم کشمیر و کشمیر اشغال شده (کشمیر تحت اداره هند) پیام واضحی را بفرستند که پاکستانی ها با تمام قوت در کنار آنان ایستاده اند".

او گفته است که پاکستانی ها باید این تظاهرات را تا سفر آینده او به امریکا جهت اشتراک در مجمع ملل متحد، هر هفته ادامه دهند.

هند و پاکستان هر دو بر کشمیر ادعای مالکیت دارند و تا حال دو بار بر سر کشمیر با هم جنگیده اند.

این در حالی است که پاکستان امروز یک میزاییل بالستیک زمین به زمین را آزمایش کرد؛ اقدامی که در هند خصومت آمیز خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG