لینک های دسترسی

Breaking News

روند انتقال واکسین کووید۱۹ به شهرهای هند آغاز شد 


هند امروز ۱۲ جنوری (۲۳ جدی) انتقال واکسین کووید۱۹ را به چندین شهر آغاز کرد. قرار است کمپاین تزریق سراسری واکسین در این کشور در چهار روز دیگر آغاز شود.

محموله‌ٔ نخست واکسینی که توسط انستتیوت سیروم هند تولید شده است، امروز در موترهای باربری که قادر به کنترول درجهٔ حرارت اند به میدان هوایی شهر پونه انتقال یافت و از آنجا توسط طیاره به سراسر این کشور انتقال داده خواهد شد.

هند سر از روز شنبه کمپاین گستردهٔ‌ واکسیناسیون را آغاز خواهد که در آن ۳۰ میلیون داکتر، نرس و سایر کارمندان خط مقدم واکسین خواهند شد.

در مرحلهٔ بعدی، ۲۷۰ میلیون نفر دیگر که بیش از ۵۰ سال عمر دارند یا به بیماری های مزمن مصاب اند، واکسین دریافت خواهند کرد.

محمولهٔ نخست شامل واکسین پوهنتون آکسفورد و استرازینیکا است که در هند زیر نام کوویشیلد تولید شده است.

این در حالی است که ادارهٔ‌ دوای هند استفادهٔ واکسین کوواکسین که توسط شرکت دوا سازی بهارت بیوتک ساخته شده است را منظور کرد. با‌ آنهم گروه‌های طبی و سایرین در مورد منظوری این واکسین در حالی که شواهد ناچیز از موثریت آن وجود دارد، اظهار نگرانی کرده اند.

هند با ۱۰.۴ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۵۰ هزار مورد مرگ در میان کشورهای که کروناویروس در آن شیوع کرده است،‌ در جایگاه دوم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG