لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در ایالات متحده از مرز ۳۵۰ هزار نفر گذشت


مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا از مرز ۳۵۰ هزار گذشت و موارد ابتلا به این بیماری در این کشور تا صبح یکشنبه سوم جنوری (۱۴ جدی) به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسید.

در آستانۀ روز شکر گزاری، عید میلاد مسیح و سال نو عیسوی، مقام‌های صحی ایالات متحده به خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس از امریکایی‌ها خواسته بود تا از دید و وادیدها و سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

در چند هفتۀ گذشته واقعات جدید کووید۱۹ در ایالات متحده همواره بلند بوده و کارشناسان صحی بخشی عمدۀ این افزایش واقعات را به نادیده گرفتن سفارشات بهداشتی در جریان تعطیلات کرسمس و سال نو ربط می‌دهند.

چندین ایالت امریکا، به شمول کارولینای شمالی و اریزونا، در چند روز اخیر بلندترین آمار ابتلا به کروناویروس را گزارش داده اند.

این در حالی است که از تاریخ ۱۴ دسمبر۲۰۲۰به اینسو تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده آغاز شده است و در مرحلۀ نخست کارمندان صحی و کسانیکه در خانه‌های سالمندان زیست یا وظیفه دارند، واکسین می‌شوند.

اما روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته و منتقدان آن را کند و مملو از هرج و مرج خوانده اند.

از آغاز روند تطبیق سرتاسری واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده تا اول جنوری ۲۰۲۱ (در ۱۸ روز) تنها سه میلیون نفر (کمتر از یک درصد جمعیت) در سرتاسر ایالات متحده واکسین شده بودند و فقط ۲۵ درصد واکسین‌های فراهم شده در ایالت‌های ۵۰ گانۀ امریکا تطبیق شده بود.

ایالات متحده از رهگذر مرگ و میر و ابتلا به کووید۱۹ در صدر کشورهای جهان قرار داشته و برازیل با ۱۹۵ هزار مورد مورد مرگ در ردۀ دوم قرار دارد.

اما از رهگذر ابتلا به کووید۱۹، هند با بیش از ۱۰.۳ میلیون مورد ابتلا به کروناویروس پس از ایالات متحده در ردۀ دوم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG