لینک های دسترسی

Breaking News

هند به کانادا واکسین کووید۱۹ صادر می‌کند


رییس انستیتیوت سیروم هند گفته است که در جریان یک ماه محموله‌ای از واکسین کووید۱۹ از هند به کانادا صادر خواهد شد.

ادر پونه‌والا روز دوشنبه ۱۵ فبروری (۲۷ دلو) در یک پیام تویتر نوشت: "اطمینان می‌دهم که انستیتیوت سیروم هند در کمتر از یک ماه واکسین‌های کوویشیلد را به کانادا انتقال خواهد داد. خودم آن را رسیدگی می‌کنم."

کوویشیلد نام تجارتی واکسین کووید۱۹ است که پوهنتون آکسفورد بریتانیا و شرکت استرازنیکا آن را انکشاف داده و در هند تولید می‌شود.

این اقدام هند در پی تخریش روابط اوتاوا و دهلی جدید صورت می‌گیرد. انتقاد جستین ترودو، صدر اعظم کانادا از برخورد حکومت هند با دهقانان معترض هندی، مایۀ خشم مقام‌های هندی شده است.

آقای ترودو گفته است که اعتراضات دهقانان هندی در حومۀ دهلی جدید که از چند ماه به اینسو جریان دارد، نگران کننده است و مقام‌های هندی در واکنش به این اظهارات آقای ترودو، تظاهرات دهقانان را موضوع داخلی هند عنوان کردند.

با اینحال، جستین ترودو هفتۀ گذشته در تماس تلیفونی با نرندرا مودی، صدر اعظم هند در مورد تعهد کانادا و هند به دموکراسی صحبت کرد.

آقای مودی نیز به صدر اعظم کانادا اطمینان داد که هند واکسین کووید۱۹ مورد ضرورت کانادا را فراهم خواهد کرد.

انستیتیوت سیروم هند که بزرگترین تولید کنندۀ واکسین در جهان پنداشته می‌شود، عمده‌ترین فراهم کنندۀ واکسین کووید۱۹ نیز است.

کانادا نیز مانند اکثر کشورهای جهان به واردات واکسین کووید۱۹ از خارج متکی است و قادر به تولیدات داخلی آن نیست.

کارشناسان به این باور اند که هند در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت خود در تولید واکسین، روابط خود را با دیگر کشورهای جهان تحکیم کند.

XS
SM
MD
LG