لینک های دسترسی

Breaking News

هند بخش زیاد واکسین کووید۱۹ جهان را تولید می‌کند


هند، بزرگترین تولیدکنندهٔ واکسین در جهان، مصمم است با صنعت دارویی و شرکای خود بزرگترین نقش را در تولید واکسین کووید۱۹ برای از بین بردن همه گیری کروناویروس داشته باشد.

هند که بیش از ۶۰ در صد تمام واکسین های فروخته شده در سراسر جهان را تولید می‌کند، بدون درخواست خرید قطعی از سوی کدام کشوری، سرمایه گذاری در بخش تولید واکسین کووید۱۹ را سرعت داده است.

شرکت‌های دارو سازی هندی قرار است هشت واکسین با قیمت ارزان را تولید کنند که برای مبارزه با کووید۱۹ طراحی شده اند. از جمله می‌توان از استرازنیکا کوویشیلد نام برد.

باری اوفیریل، سفیر آسترالیا در هند هنگام دیدار با جمعی از دپلوماتان از صنعت ۴۰ میلیارد دالری تولید واکسین در هند گفت: "واکسین های زیادی در کشورهای جهان تولید می‌شود اما تنها یک کشور است که ظرفیت تولید مقادیر کافی برای تأمین خواسته های شهروندان در هر کشور را دارد و آن هند است."

انستیتیوت سیرم هند، که بزرگترین تولید کننده واکسین در جهان است، بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسین استرازنیکا را تولید کرده و منتظر دریافت مجوز استفاده اضطراری آن از سوی مقامات هندی و بریتانیایی است.

این انستیتوت قصد دارد تا ماه جولای سال آینده ۴۰۰ میلیون و سالانه یک میلیارد دوز واکسین استرازنیکا را تولید کند.

اما هند با داشتن ۱.۳ میلیارد نفوس، بیشتر تولید واکسین خود را، حداقل در ابتدا، برای مصارف داخلی اختصاص خواهد داد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا صبح پنج شنبه دهم دسمبر (۲۰ قوس) نزدیک به نه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در هند به کووید۱۹ مبتلا شده که از آن میان ۱۴۱ هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

قرار است نرندرا مودی، صدر اعظم هند میزان نیاز واکسین در این کشور را مشخص کند. دولت هند گفته است که در چند هفتهٔ آینده مجوز استفاده اضطراری واکسین کووید۱۹ صادر خواهد شد. آقای مودی گفته است که هند "متعهد به همکاری با همه کشورهای علاقه مند در تلاش های مربوط به واکسین است".

شرکت بهارت بیوتک که در مشارکت با دولت هند واکسین کووید۱۹ را انکشاف و تولید کرده است، خواستار تایید اضطراری واکسین این شرکت شده و در حال مذاکره با بیش از ۱۰ کشور در امریکای جنوبی، آسیا و اروپای شرقی برای فروش محصول خود است.

در همین حال، روسیه قراردادهایی را با شرکت های هندی منعقد کرده است تا این کشور را با تولید بیش از ۱۰۰ میلیون دوز در سال، محور تولید و صادرات واکسین سپوتنیک-وی خود قرار دهد.

این در حالیست که روند تطبیق واکسین در روسیه و بریتانیا آغاز شده است و قرار است که مقامات صحی امروز در ایالات متحده نیز روی تایید واکسین شرکت فایزر نشستی داشته باشند.

XS
SM
MD
LG