لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر ساختن طیارات F-16 در هند غور میکند


شرکت دفاعی ایالات متحده موسوم به لوکهید مارتین میگوید که حکومت های هند و امریکا بر پیشنهاد این شرکت مبنی بر ساختن طیارات جت F-16 در هند غور میکند.

راندال هوارد رئیس شرکت دفاعی ایالات متحده در شهر بنگلور هند در یک نمایشگاه وسایل و تجهیزات هوایی این سخنان را ابراز کرد.

آقای هوارد این بیانات را در پاسخ به یک سوال که گویا این پیشنهاد خلاف بیانات رئیس جمهور ترمپ نخواهد بود که میگوید شرکت های امریکایی در خارج از کشور سرمایه گذاری میکنند به مردم زمینه کار را مساعد میسازند، ابراز داشت.

در حال حاضر شرکت لوکهید مارتین امریکا شرکت طیاره سازی ساب کربین سویدن برای در یافت قرارداد ساختن ٢٠٠ الی ٢٥٠ طیاره F-16 برای هند تلاش میکند.

دهلی جدید میخواهد که این قرارداد به ارزش میلیاردها دالر را در سال روان تکمیل کند.

اما هند تاکید میکند که به هر شرکت که قرار داد داده میشود، باید در داخل هند با کارگران محلی یکجا کار کنند تا ظرفیت طیاره سازی داخلی آن کشور نیز رشد کند.

این قرارداد جدید بخش از کمپاین صدراعظم مودی که میگوید "در هند بسازید". سال گذشته شرکت لوکهید مارتین پیشنهاد کرده بود که اگر برایش قرارداد داده شد کارخانه طیاره سازی F-16 را در داخل هند اعمار خواهد کرد.

حکومت رئیس جمهور اوباما این پیشنهاد را قبول کرده بود.

در حقیقت این شرکت پیشنهاد کرده بود که هند را به یک کشور تولید کننده ماشین- انجن آن عده طیارات جنگی مبدل خواهد ساخت که در حال حاضر در ایالات متحده ساخته میشود و در خارج از امریکا برایش بازار یابی میکند.

شرکت مارتین میگوید که اداره جدید آقای ترمپ ممکن بر برنامه های این شرکت مجدداً غور کند و اطمینان حاصل کند که هر معامله این شرکت با پالیسی اولویت داده ایالات متحده مطابقت دارد.

XS
SM
MD
LG