لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس هند چهار تن را به اتهام حراج مجازی زنان مسلمان بازداشت کرد


پولیس هند روز پنج‌شنبه ششم جنوری (۱۶ جدی) گفت که مرد ۲۰ ساله‌ای را به ظن ایجاد یک اپلیکیشن که تصاویر زنان مسلمان را برای "حراج" مجازی به اشتراک می‌گذاشت، بازداشت کرده است.

اپلیکیشنی که این زنان را برای فروش فهرست کرده بود " Bulli Bai " نام دارد، اصطلاح زننده‌ای که گاهی علیه زنان مسلمان استفاده می‌شود.

کاربران در این وبسایت می‌توانستند برای خریداری این زنان خبرنگار، فعال اجتماعی، ستاره سینما و هنرمند، قیمت پیشنهاد کنند. نام و عکس این زنان بدون رضایت شان در این سایت به فروش گذاشته شده بودند.

کی پی اس ملهوترا، یک مقام پولیس دهلی نو، گفت که تیم او پس از تحقیقات یک دانشجوی انجنیری پوهنتون جورهات را از ایالت شرقی آسام بازداشت کردند.

آقای ملهوترا گفت: "او شخصی است که اپلیکیشن Bullibai را در شبکهGithub ایجاد کرده است".

پولیس شهر ممبای نیز در پیوند به این قضیه سه نفر از جمله دو دانشجوی ۲۱ سالهٔ انجنیری و زن ۱۸ ساله را در جریان هفتهٔ جاری به طور جداگانه دستگیر کرده است.

پولیس ممبای گفت که در حال بررسی است که آیا این اپلیکیشن، که شامل حراج واقعی افراد نیست، بخشی از یک "توطیه بزرگتر" بوده است یا خیر.

بعد از این که شماری از این زنان در شبکه‌های اجتماعی در این مورد گزارش دادند، این وبسایت مسدود شد.

عصمت آرا، یک خبرنگار تحقیقی که با نام و عکس‌اش در این وب‌سایت به حراج گذاشته شده بود، در شکایت خود به پولیس نوشته است که هدف این کار " توهین به زنان مسلمان" است.

خانم آرا روز پنجشنبه در تویتی نگاشته است: "پس از دستگیری امروز توسط پولیس دهلی، امیدوارم که عاملان این آزار و اذیت زنان مسلمان، از جمله روزنامه‌نگارانی مانند من، در نهایت دستگیر و مجازات شوند. "

این در حالی است که چند قبل تندروان هندو در یک نشست خواستار کشتار دسته جمعی اقلیت مسلمان این کشور شده بودند.

بر اساس ویدیویی که خبرگزاری فرانس پرس صحت آن را تایید کرده است، سخنران این گردهمایی در اوایل ماه دسمبر به اشتراک کنندگان گفت که مردم نباید نگران رفتن به زندان برای کشتن مسلمانان باشند.

پولیس هند گفته است که تحقیقات را در مورد تندروان هندو که در یک نشست خواستار کشتار دسته جمعی اقلیت مسلمان این کشور شده اند، آغاز کرده است.

حزب بهارتیا جاناتا از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ به تشویق تندروان هندو به آزار و اذیت مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها متهم شده است؛ اتهامی که این حزب آن را همواره رد کرده است.

بسیاری از جوامع مسلمان در هند می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن نرندرا مودی، صدر اعظم هند به طور فزاینده‌ای در معرض حملات و تهدیدات قرار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG