لینک های دسترسی

Breaking News

یک قوماندان شبکه حقانی در پکتیکا کشته شد


در این اواخر سران گروه‌های مخالف در شرق افغانستان هدف قرار گرفته اند.
در این اواخر سران گروه‌های مخالف در شرق افغانستان هدف قرار گرفته اند.

وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که پولیس این کشور در یک عملیات ویژه و هدفمند در ولایت پکتیکا، یک قوماندان برجستۀ شبکه حقانی را از پا در آورد.

این وزارت گفته است که پولیس افغان روز گذشته عملیات ویژه و هدفمندی را در روستای "سردانی هندی" ولسوالی ورممی ولایت پکتیکا انجام داد که در نتیجه یک قوماندان شبکۀ حقانی کشته شد.

بر اساس خبرنامه وزارت داخلۀ افغانستان، در این عملیات سه تن از همکاران جمشید قوماندان شبکۀ حقانی که از وی فرد مهم و کلیدی نام برده شده؛ نیز به هلاکت رسیده اند.

قبلاً مقامات امنیتی افغانستان گفته بودند که شبکۀ حقانی رهبری جنگ مخالفین مسلح را در این کشور به دوش گرفته است.

اخیراً برخی سران گروه‌های دهشت‌افگن در شرق افغانستان هدف حملات نیروهای امنیتی قرار گرفته اند. در اوایل هفته گذشته ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که فاروق القحطانی، بلال و یک عضو شبکه القاعده در روستای هیگل ولسوالی غازی‌آباد کنر کشته شده‌اند.

بر بنیاد معلومات ادارۀ استخبارات افغانستان، فاروق القحطانی رهبری القاعده و بلال معاونت این گروه را در افغانستان به عهده داشتند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی افغان با انجام حملات هوایی در روستای "تندی بوزه" ولسوالی تروو ولایت پکتیکا، مواضع گروه طالبان را هدف قرار دادند.

مقامات پولیس می‌گویند این حمله زمانی انجام شد که گروهی از جنگجویان طالب در این قریه تجمع کرده بودند و می‌خواستند حملات شان را طراحی و سازمان‌دهی کنند.

وزارت داخلۀ افغانستان، کشته‌شدن عطاالله معاون والی نام‌نهاد طالبان را برای ولایت پکتیکا و ۴۵ جنگجوی این گروه را در این حمله هوایی تأیید کرده است.

طالبان و شبکۀ حقانی هنوز در رابطه به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG