لینک های دسترسی

Breaking News

از تلاش‌های خلیلزاد باید حمایت شود – مارک گروسمن


مارک گروسمن، نماینده ویژهٔ پیشین ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان گفته است که برای نایل آمدن به صلح و موفقیت پروسهٔ مصالحه در افغانستان، باید از آقای خلیلزاد و پروسه‌ای که او آن‌ را رهبری می کند، حمایت شود.

آقای گروسمن این سخنان را در حالی ابراز داشته است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان روز گذشته (چهار شنبه ۲۰ می) در دیدار با رییس جمهور و رییس شورای عالی مصالحۀ افغانستان بر اقدامات بعدی پروسۀ صلح و تطبیق توافقنامه میان دو رهبر سیاسی افغان تاکید کرده است.

مارک گروسمن همچنان با اشاره به ماموریت نظامی ایالات متحده در افغانستان گفته است که "جنگ را برنده شدیم".

این دپلومات پیشین ایالات متحده در مصاحبه با صدای امریکا گفت که هدف عمدهٔ حضور سربازان امریکایی در افغانستان، حصول اطمینان در مورد این بود که بار دیگر از خاک افغانستان علیهٔ ایالات متحده و متحدینش استفاده صورت نگیرد.

آقای گروسمن گفت: "در حال حاضر افغانستان کشوری نیست که از آن بر امریکا حمله صورت گیرد و من فکر می‌کنم که این هدف عمدهٔ ما، متحدین‌ما و نیروهای امنیتی افغانستان بر آورده شده است".

در این مصاحبه مارک گروسمن توافق سیاسی میان رییس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله را نیز یک "حرکت خردمند" توصیف کرد.

از تلاش های خلیلزاد باید حمایت شود – مارک گروسمن
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:19 0:00

XS
SM
MD
LG