لینک های دسترسی

Breaking News

تشکیل مجدد امارت اسلامی خواست غیر قابل مذاکرۀ طالبان است – جانسون


تامس جانسون، تحلیلگر مسایل افغانستان می‌گوید که بدون آتش بس، دستیابی به صلح در افغانستان ناممکن است.

آقای جانسون در مصاحبهٔ با صدای امریکا گفت که فکر نمی‌کند یک حکومت توافقی در افغانستان شکل گیرد زیرا به گفتۀ وی طالبان در این مذاکرات در پی " تشکیل مجدد یک امارت اسلامی در افغانستان که اساساً ممکن به معنای کنار انداختن قانون اساسی و پویایی سیاسی که در طی ۱۹ سال گذشته به وجود آمده است و انفاذ شریعت اسلامی طبق دیدگاه افراطی خودشان اند."

این تحلیلگر امریکایی با انتقاد از پروسۀ مذاکرات ایالات متحده با طالبان گفت که حکومت افغانستان باید کم از کم یک کرسی در آن مذاکرات می‌داشت و افزود که در جریان یک و نیم سال مذاکرات ایالات متحده با طالبان، باید به عوض تبادله زندانیان، به آتش بس به عنوان راهی برای اعتماد سازی دیده می‌شد.

او افزود که اگر طالبان با آتش بس موافقت کنند، می‌توان گفت که آنان برای مذاکره جدی استند. در غیر آن همه این مذاکرات یک نمایش سیاسی خواهد بود که طالبان ممکن بگویند که خوب ما برای مذاکره تلاش کردیم اما نشد و اکنون دوباره به میدان جنگ باز می گردیم.

با آنکه از آغاز مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان نزدیک به دو هفته سپری شده است، خشونت طالبان ادامه داشته و به گفتۀ مقام‌های افغان حملات این گروه افزایش یافته است.

آقای جانسون با ابراز نگرانی در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان گفته است که با بیرون شدن این نظامیان، حکومت افغانستان سقوط خواهد کرد. او گفت که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ممکن یک اشتباه باشد.

این در حالیست که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که در جریان چند هفتهٔ آینده نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از ۴۰۰۰ کاهش خواهد یافت و سپس تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

شرح کامل مصاحبه با آقای جانسون را در اینجا دنبال کنید.

بدون آتش‌بس دستیابی به صلح در افغانستان ناممکن است- جانسون
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:07 0:00

XS
SM
MD
LG