لینک های دسترسی

Breaking News

تحکیم روابط ایران و آذربایجان


تحکیم روابط ایران و آذربایجان
تحکیم روابط ایران و آذربایجان

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بروز چهارشنبه برای گفت و شنود با مقامات ارشد روی تحکیم روابط تجاری به آذربایجان سفر کرد.

آژانس خبررسانی فارس ایران مشعر است که آقای احمدی نژاد و الهام علیوف، رییس جمهور آذربایجان توافقنامۀ را به امضا رسانیدند که بر اساس آن همکاری های اقتصادی در بخش های ترانسپورت ، نفت و گاز افزایش خواهد یافت.

مقامات روسی میگویند، رئیس جمهور میدویدیوف و احمدی نژاد بروز پنجشنبه در حاشیۀ جلسه ، گفت و شنود های دوجانبه خواهند داشت.

آژانس خبررسانی رویترز مشعر است که آقای میدویدیوف از ایران تقاضا خواهد نمود تا مذاکرات روی برنامۀ ذروی آنکشور را با قدرت های جهان از سر گیرد.

طبق یک خبر دیگر افسران بلند رتبۀ نظامی ایالات متحده و اسرائیل بروز چهارشنبه در لابلای یک تعداد عدم توافقات میان رهبران ارشد دو کشور در مورد چگونگی فشار بر ایران برای توقف برنامۀ ذروی آنکشور ملاقات نمودند.

جنرال اشکینازی لوی درستیز اسرائیل بروز سه شنبه در وزارت دفاع ایالات متحده توافق نموده گفت: " سوال اصلی در اینجاست که آیا تعذیرات فعلی برای متقاعد ساختن ایران جهت توقف برنامۀ ذروی آنکشور، کافی است یا نه؟ و این باید آشکار شود. و هنوز هم وقت داریم تا ببینیم که نتایج نهائی آن چه خواهد بود."

مایک مولن لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده گفت، گزینۀ نظامی هیچ زمانی از نظر انداخته نمیشود، ولی او اظهارات رابرت گیتس را تکرار کرد که تعذیرات ، تاثیرات چشمگیری را از خود بجا گذاشته و باید به آن وقت بیشتری داده شود.

XS
SM
MD
LG