لینک های دسترسی

Breaking News

ایران ۶۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ را از روسیه خریداری می‌کند


ایران روز پنجشنبه ۱۵ اپریل (۲۶حمل) قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسین سپوتنیک وی روسی را با این کشور نهایی کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نوشته است که این قرارداد برای تلقیح ۳۰ میلیون نفر کافی می‌باشد.

آقای جلالی گفت که ایران این واکسین ها را تا پایان سال جاری دریافت می کند.

با شیوع موج چهارم بیماری کروناویروس، ایران روز شنبه یک محدودیت‌های ده روزه را آغاز کرد.

مقامات دستور دادند كه بیشتر مغازه‌ها بسته و دفاتر در شهرهای که بالاترین میزان ابتلا را دارند، محدود به ظرفیت یك سوم کار کنند.

تهران و ۲۵۰ شهر دیگر در سراسر این کشور ساحات با کود سرخ اعلان شده اند که بیشترین موارد مثبت کروناویروس و شدیدترین محدودیت ها را دارند.

عفونت‌ها در ایران به دنبال تعطیلات رسمی دو هفته‌ای نوروز افزایش یافت.

میلیون‌ها نفر بدون درنظرداشت توصیه‌های بهداشتی، به سواحل و مکان‌های تفریحی سفر کردند، اکثر مردم برای خرید لباس به بازارها رفتند و در خانه‌ها برای مهمانی گرد هم آمدند.

محدودیت‌های جدید دسترسی به پارک‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها، سالون‌های زیبایی، مراکز خرید و کتابفروشی ها را محدود می‌کند.

براساس آمار سازمان جهانی صحت ایران که ۸۴ میلیون نفوس دارد تاکنون تنها ۲۰۰هزار دوز واکسین را تطبیق کرده است.

بنابر این به نظر نمی‌رسد که گسترش ویروس در این کشور به زودی کاهش یابد.

برنامهٔ کوواکس سازمان جهانی صحت روز دوشنبه نخستین محموله واکسین را که شامل ۷۰۰ هزار دوز واکسین اکسفورد – استرازینیکا بود به ایران تحویل داد.

ایران در ماه دسمبر مرحله آزمایش انسانی واکسین ساخت خود را آغاز کرد و قرار است در بهار امسال تلقیح آن آغاز شود. افزون برآن، ۱۷ میلیون دوز واکسین را از طریق برنامهٔ کوواکس و میلیون‌ها دوز را از کشورهای دیگر وارد خواهد کرد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه ۱۵ اپریل (۲۶ حمل) بیش از دو میلیون و ۱۶۸هزار نفر در ایران به کووید۱۹مبتلا شده و از این میان ۶۵۶۸۰ نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG