لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده استفاده واکسین جانسن ایند جانسن را تعلیق کرد


مقامات صحی فدرال در ایالات متحده پس از دریافت گزارش‌ها مبنی بر لخته شدن خطر ناک خون به دنبال تلقیح واکسین جانسن ایند جانسن، خواستار تعلیق تطبیق آن شدند.

مرکز وقایه و کنترول امراض و ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده روز سه شنبه ۱۳ اپریل (۲۴ حمل) با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال بررسی شش مورد "لخته شدن نادر و شدید خون" نزد بیمارانی اند که واکسین جانسن ایند جانسن را دریافت کرده اند.

هر شش مورد لخته شدن خود نزد زنان بین ۱۸ تا ۴۸ ساله پس از شش الی ۱۳ روز از تطبیق واکسین یک دوزه‌ای جانسن ایند جانسن بروز کرده است.

تااکنون در ایالات متحده ۶.۸ میلیون دوز این واکسین تطبیق شده است.

براساس گزارش نیویارک تایمز، تااکنون یک زن درنتیجهٔ لخته شدن خون درگذشته و یک زن در ایالت نبراسکا در وضعیت بحرانی در شفاخانه بستری می‌باشد.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده می‌گوید که "غرض بررسی بیشتر و ارزیابی اهمیت این موارد" روز چهار شنبه نشست اضطراری کمیته‌ مشورتی را برگزار خواهد کرد.

افرادی که برای دریافت واکسین جانسن ایند جانسن وقت گرفته بودند، واکسین فایزر و مودرنا دریافت خواهند کرد

پیش از این، موارد لخته شدن خون پس از دریافت واکسین استرازینیکا نیز گزارش شده بود.

چندین کشور پس از آنکه ادارهٔ داروی اروپا رابطه بین واکسین استرازینیکا و لخته شدن نادر، اما کشندهٔ خون را تایید کرد، دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد استفاده از این واکسین صادر کردند.

پس از واکسین‌های فایرز-بیوان‌تک و مودرنا، این سومین واکسینی است که برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ منظوری ادارۀ غذا و دوای ایالات متحده را دریافت کرده است.

واکسین کروناویروس شرکت جانسن ایند جانسن فقط در یک دوز تطبیق می‌شود در حالی که سایر واکسین‌ها در دوز تطبیق می‌گردد.

XS
SM
MD
LG