لینک های دسترسی

Breaking News

ایران از مرگ ۱۲۷ نفر دیگر در اثر ابتلا به کروناویروس خبر داد


مقامات در ایران از مرگ ۱۲۷ نفر مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند که با این حساب شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آن کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت صحت ایران امروز ۲۳ مارچ (چهارم حمل) گفت که در جریان ۲۴ ساعت گذشته،‌ ۱۴۱۱ مورد جدید کروناویروس در ایران ثبت شد که شمار مجموعی افراد مبتلا به این ویروس در آن کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.

در همین حال، حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته است که اگر واشنگتن می‌خواهد ایران را در مهار کردن کروناویروس مساعدت کند پس باید تعزیرات را بردارد.

آقای روحانی روز دوشنبه ۲۳ مارچ در یک سخنرانی تلویوزیونی گفت: "رهبران امریکا دروغ می گویند …اگر می خواهند کمک کنند، تعزیرات را بردارند تا ما بتوانیم در مقابل کروناویروس مقابله کنیم".

واشنگتن به ایران که بیشترین آسیب را از کرونا ویروس متحمل شده پیشنهاد کمک های بشردوستانه کرده است.اما خامنه ای رهبر مذهبی ایران این پیشنهاد را رد کرد.

مقامات ایرانی تعزیرات امریکا را مانع فرا راه مبارزه علیه کروناویروس خوانده و حسن روحانی، رییس جمهور ایران از مردم امریکا خواسته است تا از دولت خود بخواهند که تعزیرات را بر ایران رفع کند.

تنش‌ها بین دو کشور از سال ۲۰۱۸ به اینسو، هنگامیکه دونالد ترمپ، رییس جمهور امریكا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تهران با شش قدرت جهانی خارج شد، اوج گرفته است.

سپس، ایالات متحده تعزیرات شدیدتری را بر ایران وضع کرد كه اقتصاد آن کشور را به شدت زیر فشار قرار داده است.

این تنش‌ها زمانی اوج گرفت که در نتیجهٔ یک حمله هوایی طیاره های بدون سرنشین امریکایی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران کشته شد.

XS
SM
MD
LG