لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات مجلس ایران؛ اصولگرایان تمام کرسی‌های تهران را گرفتند


نامزدان اصولگرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی (انتخابات پارلمانی) ایران تمام ۳۰ کرسی تهران را از آن خود کردند.

خبرگزاری فارس ایران میزان مشارکت مردم را در انتخابات آن کشور ۴۲ درصد خوانده است که پایین‌ترین میزان مشارکت رایدهندگان در ۱۱ دور انتخابات مجلس ایران بوده است.

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است که محمد باقر قالیباف، با کسب ۱.۲۶۵ میلیون رای، نامزد پیشتاز حوزۀ تهران شده است. قالیباف در گذشته به صفت فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی ایران و شاروال تهران ایفای وظیفه کرده است.

بیش از ۷۰۰۰ نامزد، عمدتاً اصلاح طلبان و میانه‌روها، از سوی شورای نگهبان ایران از فهرست نامزدان حذف شده بودند که در میان آنان ۹۰ عضو مجلس ایران نیز شامل اند که برای انتخاب مجدد ثبت نام کرده بودند.

با اینحال، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز یکشنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) ضمن قدردانی از مشارکت مردم ایران در انتخابات رسانه‌های غربی را "دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه" توصیف کرد و گفت: "در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند."

نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس در ایران دو روز پیش از برگزاری انتخابات آن کشور ثبت و اعلام شد. تا کنون کروناویروس در ایران جان هشت نفر را گرفته و کم از کم ۴۳ مورد ابتلا به این بیماری در شهرهای مختلف ایران به شمول تهران ثبت شده است.

ایران در یک سال اخیر با طیف گستردۀ مشکلات؛ تظاهرات ضد حکومتی، تحریم‌های فلج کنندۀ امریکا، اقتصاد رو به رکود و به تازگی شیوع بیماری کروناویروس دست و گریبان بوده است.

XS
SM
MD
LG