لینک های دسترسی

Breaking News

اقدامات ایالات متحده علیه شرکت های که به ایران ارتباط دارد


اقدامات ایالات متحده علیه شرکت های که به ایران ارتباط دارد
اقدامات ایالات متحده علیه شرکت های که به ایران ارتباط دارد

روزنامه نیویارک تایمز گزارش میدهد که ایالات متحده و متحدین اروپایی آن در حال کار برای ارائه یک پیشنهاد جدید تبادله مواد سوخت ذروی به ایران میباشد. این معامله برای کاهش نگرانی ها روی مساعی تهران برای تولید سلاح ذروی میباشد.

روزنامه نیویارک تایمز به نقل قول از یک مامور ارشد امریکایی میگوید شرایط این معامله دشوار تر از پیشنهادی خواهد بود که سال قبل توسط ایران رد شد.

در اینمورد کدام پاسخ فوری از جانب ایران که میگوید برنامه ذروی آن برای مقاصد صلح آمیز است داده نشده است. ایالات متحده علیه ۳۷ شرکت ایرانی در اروپا و پنج تبعه ایران که گفته میشود توسط شرکت صادرات ایران استفاده میشوند، تحریمات را وضع نموده است.

وزارت خزائین ایالات متحده بروز چارشنبه گفت این شرکت های که غیر مستقیم برای ایران کار میکنند در آلمان، مالتا و قبرس مستقر بوده و توسط اداره کشتی رانی ایران برای انتقال مواد برای پروگرام غیرقانونی تولید سلاح های ذروی ایران و همچنان انتقال کارگوی نظامی ایران کار میکنند.

در عین حال، وزارت خارجۀ ایالات متحده میگوید آماده است تا در دور جدید مذاکرات ایجاد اعتماد با ایران در اواسط ماه نومبراشتراک نموده و تهران نیز برای اشتراک در آن مذکرات تمایل نشان داده است.

این مذاکرات برای تاریخ های ۱۶ و ۱۷ نوامبر در ویانا تعین شده است، و دیپلومات های ایرانی و شش قدرت عمده جهان در آن اشتراک خواهند داشت. آنان دورنمای احیای پیشنهاد سال قبل را مورد مطالعه قرار خواهند داد که بر اساس آن ایران ذخایر یورانیوم خود را در مقابل دریافت مواد سوختی برای کوره ذروی تحقیقاتی در تهران، بخارج ارسال نماید.

XS
SM
MD
LG