لینک های دسترسی

Breaking News

ایران حمله کنندهٔ زیارت امام رضا را اعدام کرد


 حمله با چاقو به سه روحانی در حرم امام رضا در شهر مشهد ایران
حمله با چاقو به سه روحانی در حرم امام رضا در شهر مشهد ایران

حکومت ایران روز دوشنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا)‌ یک مرد را که به قتل دو روحانی و زخمی کردن یک روحانی دیگر محکوم شده بود، اعدام کرد.

تلویزیون دولتی ایران، این مرد را عبداللطیف مرادی معرفی کرد.

عبداللطیف مرادی که بر اساس گزارش رسانه های ایرانی، اوزبیک تبار بود،‌ به تاریخ پنجم اپریل در صحن حرم امام رضا واقع در شهر مشهد توسط چاقو بر سه روحانی حمله کرد.

این حمله چند روز پس از آن صورت گرفت که دو روحانی سنی در بیرون از یک مدرسه دینی در شهر شمالی گنبدکاووس به ضرب گلوله کشته شدند.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم ایران، این مهاجم که ۲۱ سال عمر داشت، پس از ورود غیرقانونی از مرز پاکستان به ایران، در شهر مشهد اقامت گزیده بود.

در این گزارش آمده است: "عبداللطیف مرادی به‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوسی و آنان را مباح‌الدم می‌داند."

بر اساس گزارش تسنیم، عبداللطیف مرادی در شماری از شبکه‌های اجتماعی با نام‌های مختلف چون "عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحد" نیز فعالیت داشته و تفکرات ضد شیعیان را پخش می‌کرد.''

مقام‌های ایرانی گفته اند که افزون بر عبداللطیف مرادی، شش مظنون دیگر، به شمول دو برادر عبداللطیف از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

برخی معلومات این گزارش از خبرگزاری های اسوشیتدپرس و فرانس پرس گرفت شده است.

XS
SM
MD
LG