لینک های دسترسی

Breaking News

تاثیر توافق اتمی بر صنعت گردشگری در ایران


Le président américain Donald Trump et le pape François lors d'une réunion, le  24 mai 2017, au Vatican.
Le président américain Donald Trump et le pape François lors d'une réunion, le  24 mai 2017, au Vatican.

یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش بینی کرده است که در پی امضای توافق هسته‌ای و لغو تحریمهای غرب و ملل متحد، صنعت گردشگری آن کشور در انتظار روزهای روشنی است.

به گزارش گلف نیوز، مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران گفته است "هیچ صنعت دیگری در ایران بیشتر از گردشگری از نتایج توافق بهره مند نخواهد شد."

سلطانی فر در اوایل ماه جولای سال روان اعلام کرد که ایران اعتبار ویزاهای سیاحتی را از ۱۵ روز به یک ماه تمدید می کند. او همچنان گفته بود که از آغاز سال آینده ویزاها می تواند به صورت الکترونیک صادر شود.

گزارشها حاکی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای سهل ساختن یا لغو مقررات ویزا برای اکثر گردشگران خارجی به زودی دستوراتی را صادر خواهد کرد. در گزارش گلف نیوز آمده است که ایران برای جلب گردشگران کمک از کم ۲۰۰ هوتل جدید خواهد ساخت.

ادارۀ آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یا یونسکو در اوایل ماه جولای، دو محل باستانی دیگر، تپه های سوسا و روستای میمند در ولایت کرمان را به فهرست میراث جهانی خود افزود.

گزارش به نقل از مدیر بازاریابی یک شرکت برگزار کننده تور در بریتانیا، که در ۱۰ سال گذشته گردشگران غربی را به ایران برده، حاکی است که تقاضا برای تورهای ایران از زمان توافق اتمی افزایش یافته است.

مسوول یک شرکت دیگر مسافرتی گفته است که در چند ماه اخیر وضعیت سیر و سفر به ایران به شدت تغییر کرده است و آن کشور ناگهان به یکی از محبوبترین مقصدهای توریستی جهان مبدل شده است.

در گزارش گلف نیوز آمده است که زنجیرۀ هوتل های روتانا در امارات متحده عربی قصد دارد که هوتل های جدیدی در ایران باز کند.

مقامهای ایرانی ابراز امیدواری کرده اند که آن کشور بتواند تا سال ۲۰۲۵ میلادی بالغ بر ۲۰ میلیون توریست را جذب کند.

XS
SM
MD
LG